ایران خودرو بیشترین جستجو در میان خودرو های ایرانی

بیشترین جستجو ی گوگل در بین خودروسازان جهان برای کدام برند است؟

کدخبر: ۱۶۴۶۳۰
خودروساز ژاپنی تویوتا بیشترین تعداد جستجوی گوگل در بین خودروسازان را داشته است و بعد از آن بی‌ام‌و و هیوندای دارای رتبه هستند.
بیشترین جستجو ی گوگل در بین خودروسازان جهان برای کدام برند است؟

مطالعه جدید نشان می‌دهد تویوتا بیشترین مورد جستجو در بین سازندگان اتومبیل را در جهان دارد. با وجود اینگه فولکس واگن بزرگترین فروشنده خودرو در دنیا محسوب می‌شود ولی این مطالعه نشان می‌دهد در کشورهای آمریکا، چین، استرالیا و بخش بزرگی از آفریقا تویوتا دارای بیشترین جستجو در موتور جستجوگر گل بوده است.

شرکت Quickco گفته ایت این پژوهش در بین ۱۹۳ کشور دنیا صورت گرفته است. در این بین تویوتا در ۷۴ کشور در صدر این جدول قرار دارد، بعد از آن بی‌ام‌و با بیشترین جستجو در ۵۱ کشور و هیوندای در رتبه سوم با ۱۷ کشور که بیتشرین جستجو در مورد نام آن داشته‌اند قرار دارند.

این داده‌ها نشان می‌دهد به جز استثنائاتی دربین جستجوها و نام کشور تولید کننده برند رابطه معنی‌داری وجود ندارد. این رابطه بین آلمان با برند (بی‌ام‌و)، سوئی (ولوو) و در ایتالیا (فیات) معنی‌دار بود. این کشورها داریا ارتباط بین برند وطنی و جستجو وجود دارد. این در حالی است که بیشترین جستجو در کره جنوبی و ژاپن، بی‌ام‌و بوده است!

برند خودروساز جهان

استثنائاتی در این بین نیز وجود دارد مثل جستجوی خودروی مینی در یمن و لائوس یا جستجوی بوگاتی سوپر اسپرت در نیجر، این کشور تنها کشوری است که یک خودروی سوپر اسپرت گران در بالای جدول جستجوی گوگل در بین خودروسازان قرار دارد.

این بررسی در مورد ایران، کوبا و کره شمالی صورت نگرفته است. با این حال استادیت در این مورد به جستجو پرداخت که بیشترین جستجو در ایران، متعلق به پژو است. با این حال به دلیل شرایط انحصاری فروش خودرو نمی‌توان به این آمار دلخوش بود، زیر ا شرکت های معتبر خودروسازی دارای نمایندگی در ایران نیستند و امکان فروش ندارد. طبیعی است که بیشترین بازدید و جستجو پژو باشد.

برند خودروساز ایران

در این جستجو بین ایران خودرو، کرمان خودرو، پارس خودرو و سایپا، ایران خودرو براحتی اول بود. ما جستجوی گوگل چهار خودروساز را در ایران مقایسه کرده‌ایم که نشان می‌دهد، کیا، تویوتا و بنز در صدر این فهرست قرار دارند ولی این نتیجه نمی‌تواند روایی لازم را داشته باشد و دلیل آن تکثر واژهای جایگزین و مشابه است. چون ما هم به شرکت کیا موتورز می‌گوییم کیا و هم به مهدوی کیا.در مورد جستجوهای دیگر نیز وضع به همین منوال است و به جای بی‌ام‌و، ممکن است نوشته شود بی‌ام‌دبلیو یا واژه لاتین BMW مورد استفاده جستجوگر قرار گرفته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی