ماراتن نمادین دختران در تهران +عکس

کدخبر: ۱۶۴۶۴۹
امروز صبح جام بین المللی دوو میدانی پارس ازمقابل ورزشگاه آزادی و مسیری که تا میدان آزادی و بالعکس تعیین شده بود، افتتاح شد.و در مسیر های سه گانه دوندگان ایران به مقام های اول رسیدند.
ماراتن نمادین دختران در تهران +عکس

در مراسم افتتاحیه این مسابقات که دوندگان 50 کشور خارجی و صدها دونده از ایران حضور داشتند، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری حاضر شدند. اما کیلومترها دورتر از ورزشگاه آزادی و در میدان حسن آباد، گروهی از زنان که مخالف لغو برگزاری بخش زنان این مسابقه بودند، از ساعت 6 صبح در حرکتی جالب شروع به دویدن از میدان حسن آباد به سمت میدان آزادی کردند. نکته جالب اینکه این زنان در صحبت با خبرنگاران روی این نکته تاکید داشتند که حرکت آنها به عنوان یک حرکت اعتراضی ثبت نشود و آنها با این کار قصد داشتند که نشان دهند خیابانهای تهران جای بهتری برای دویدن نسبت به بیابانهای پایتخت ایران است. این گروه بعد از رسیده به میدان آزادی شروع به تشویق دوندگانی کردند که در مسابقه اصلی حاضر شده بودند.

سلطانی‌فر وزیر ورزش در مصاحبه ایی درباره این که قرار بود مسابقات به صورت میکس برگزار شود؟ گفت:«‌اصلا چنین چیزی صحت ندارد و از ابتدا صحبتی مبنی بر مسابقه دادن بانوان با آقایان مطرح نبود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید