تاثیر «پایانه‌ها» بر سرویس دهی بهتر مترو

کدخبر: ۱۶۴۹۲۱
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در مورد مزایا و تاثیرات پایانه‌ها بر سرویس دهی خطوط مترو توضیحاتی را ارائه کرد.

احمدی بافنده  در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به  افتتاح پایانه مترو کلاهدوز به تشریح مزایای این پایانه پرداخت و با بیان اینکه ایجاد پایانه نقش بسزایی در خدمت‌رسانی بهتر به مردم ایفا می‌کند، گفت: پایانه‌ها سه نقش اساسی دارند که یکی از آنها استقرار قطار در هنگامه شب است.

وی با بیان اینکه در خط 4 مترو 23 رام قطار فعال هستند که حدود 30 درصد آنها نیازمند تعمیر و نگهداری در پارکینگ هستند، گفت: قطارها با توجه به میزان مسافر باید در خط افزایش یا کاهش بیابند و برهمین اساس وجود یک پایانه در سر خط مترو ضروری است که حرکت قطارها و سرفاصله‌ها را براساس میزان تقاضا تنظیم و مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه پایانه نقش مهمی در آماده‌سازی، نگهداشت، کنترل و تعمیر قطارها دارد افزود: قطارها نیاز به تعمیر ثانویه، جاری و اورهال دارند که این پایانه‌ها می‌توانند با پارک قطار، فضا را برای تعمیر هرچه بهتر آنها تامین کنند که در آینده نزدیک پارکینگ این پایانه برای تعمیرات ثانویه و اورهال آماده می‌شود و نکته جالب آنکه 600 نفر در این پایانه مشغول به کار هستند و به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توجه شده است.

احمدی‌بافنده افزود: مترو خط یک پایانه فتح‌آباد، خط 2 پایانه صادقیه و خط 5 پایانه مهرشهر و خط 4 نیز دارای پایانه کلاهدوز است و باید برای خطوط 3، 6 و 7 پایانه ساخته شود، هرچند که پایانه خط 2 به خط 3 نیز کمک کرده و برای خط 6 و 7 نیز زمین پایانه پیش‌بینی شده است که در آینده نیز پایانه این خطوط نیز ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در مورد تاثیر این پایانه در کاهش سرفاصله‌های قطارهای خط 4 گفت: براساس تجهیزات مجموعه و تقاضای سفر سرفاصله‌ها تعیین می‌شود که در حال حاضر این مدت 5 دقیقه است و براساس نیاز می‌توانیم تا 3 دقیقه کاهش دهیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی