ظرفیت های گردشگری تهران مغفول مانده است

کدخبر: ۱۶۷۳۸۵
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: تهران مرکز گردشگری ویژه ای است که ظرفیت هایش مغفول مانده است.

فرزاد هوشیار پارسیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات این ستاد و ورود جدی شهرداری به حوزه گردشگری، اظهارداشت: به هر حال تهران، پایتخت ۲۵۰ ساله ایران اسلامی است و ۴۰۰ سال سابقه شهرنشینی و ۷ هزار سال تمدن دارد. همه این ها دست به دست هم می دهد که شما با یک مرکز گردشگری ویژه طرف باشید که می تواند هویت شهری برای شهروندان و درآمد پایدار برای مدریت شهری ایجاد کند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداری تهران ۵ سال است که به صورت ویژه در زمینه گردشگری شهری کار می کند و بیشتر هم و غم شهرداری نیز روی تورهای نوروزی بود. امسال در ۱۵ مسیر تورهای یک روزه به اسم تهرانگردی گذاشتیم. این نقطه شروع است و با حضور مردم تبدیل به مطالبه عمومی می شود و افزایش می یابد.

وی افزود: در این تورها از تورلیدرهای مسلط به تاریخ شفاهی تهران استفاده کردیم، ضمن اینکه قیمت های تمام شده این تورها بسیار پایین است و در مقایسه با جاهای دیگر رقمی نیست. از نظر موضوعی هم تورهای مذهبی، طبیعت گردی و تاریخی گنجانده شده است.

هوشیار در پاسخ به سئوالی مبنی بر تفاوت این تورها با تورهای مشابه، گفت: ما با بقیه متفاوت نیستیم، ما در واقع داریم زیرساخت ها را فراهم می کنیم و اتفاقا این زیرساخت ها را برای همه تورها فراهم می کنیم، اما سعی کردیم قیمت های تمام شده خیلی کمتر باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید