پیش به سوی سالم سازی آشپزخانه!

کدخبر: ۱۶۹۳۹۰
در این مطلب راهکارهایی به شما ارائه می‌دهیم که مربوط به آشپزخانه‌ی شماست. این راهکارها به شما در داشتن تغذیه‌ای سالم کمک خواهد کرد.

الو دکتر؛غذاهایی سالم هستند و اطلاعات غذایی خوبی داشته باشیم، کافی نیست و نمی‌تواند عادات غذایی ما را اصلاح کند، اما پیرامون ما می‌تواند تا حدود زیادی این کار را انجام دهد.

در این مطلب راهکارهایی به شما ارائه می‌دهیم که مربوط به آشپزخانه‌ی شماست. این راهکارها به شما در داشتن تغذیه‌ای سالم کمک خواهد کرد.

۱. همه چیز از خرید کردن شما شروع می‌شود

همه‌ی ما می‌دانیم که کلم مفیدتر از شکلات است اما بازهم بیشتر شکلات می‌خوریم، می‌دانید چرا؟ چون شکلات را خریده‌ایم و در خانه داریم. آلیسا رامزی متخصص تغذیه‌ای است که با مراجعه‌کنندگان خود به سبک ویژه‌ای برخورد می‌کند؛ او ابتدا از آن‌ها می‌خواهد که آشپزخانه‌شان را از تمام خوردنی‌های ناسالم خالی کنند و سپس آن‌ها را به فروشگاه می‌فرستد تا میوه‌جات و سبزیجات تازه، پروتئین بدون چربی، لبنیات کم‌چرب و نان سبوس‌دار، انواع مغزها، حبوبات و کره‌ی آجیل خریداری کنند. اگر واقعاً می‌خواهید غذاهای درست و سالم بخورید، باید اول آن‌ها را تهیه کنید.

۲. وسوسه‌برانگیزها را تا حد ممکن از خود دور کنید

بیشتر ما با کسانی زندگی می‌کنیم که ممکن است اهداف غذایی‌شان مثل ما سالم نباشد. با آن‌ها صحبت کنید و ببینید آیا این امکان وجود دارد که خوراکی‌هایشان را در کابینتی جداگانه و دور از چشم شما نگهداری کنند. غذاهای فریزری وسوسه‌برانگیز را هم پشت غذاهای فریزری سالم قرار دهید، مرباها را در انتهای یخچال بگذارید و هله هوله‌ها را هم جایی بگذارید که برای برداشتن‌شان نیاز به نردبان داشته باشید.

۳. چیزی که روی کانتر آشپزخانه می‌گذارید همان چیزی خواهد بود که مغزتان دستور خوردنش را صادر می‌کند

وقتی وارد آشپزخانه می‌شوید اولین چیزی که می‌بینید به احتمال بسیار زیاد همان چیزی خواهد شد که قرار است بخورید. کارشناسان عقیده دارند دیدن زیبایی و تازگی میوه‌ها و سبزی‌ها در آشپزخانه بسیار تأثیرگذار است و توصیه می‌کنند یک ظرف زیبا و خوش‌رنگ، پر از میوه و سبزی‌های تازه، روی کانتر آشپزخانه بگذارید. میوه‌ها در دمای محیط، عطر و بوی خود را پراکنده می‌کنند، نه در سرمای یخچال، بنابراین اجازه دهید خود را به نمایش بگذارند. همچنین خیلی خوب است که مخلوط کن‌تان را هم روی کانتر بگذارید تا بیشتر تشویق شوید که اسموتی‌های خوشمزه و سالم درست کنید.

۴. یخچالتان را مجدداً و با دقت بررسی کنید

جامیوه‌ای یخچال را فراموش کنید، جای میوه‌ها و سبزی‌ها واقعاً آنجا نیست! میوه‌ها و سبزی‌هایی را که نیاز به محیط سرد یخچال دارند در قسمتی از آن قرار دهید که به محض باز کردن در یخچال، چشمتان به آن‌ها بخورد. حتی می‌توانید یک قدم فراتر هم بروید و میوه‌ها را شسته و خُرد کرده در یک ظرف شفاف بگذارید تا آماده‌ی خوردن باشند، بهتر است به محض برگشتن از فروشگاه این کار را بکنید! میوه‌ها سزاوار این هستند که کاملاً به چشمتان بیایند و در مرکز توجه شما باشند. غذاهای خوب دیگر مانند ماست یونانی، هوموس، تخم مرغ آب‌پز و کره آجیل را هم جلوی چشم بگذارید.

۵. سایز ظروف غذاخوری‌تان را کوچک‌تر کنید

کاسه و بشقاب‌های بزرگ باعث می‌شوند ما فکر کنیم خوردن مقدار زیاد از غذا، یک چیز کاملاً «طبیعی» است. ظروف بزرگ تشویق‌مان می‌کنند که بیشتر بخوریم و بنوشیم. در مورد لیوان هم، فقط لیوان آبخوری باید بزرگ باشد و برای سایر نوشیدنی‌ها باید از لیوان‌های باریک‌تر استفاده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید