بدون حرکت چربی بسوزانید

کدخبر: ۱۶۹۳۹۲
محققان مشغول ساخت نوعی قرص موسوم به قرص ورزش هستند که افراد سالمند یا چاق یا به طور کلی افرادی که به سختی حرکت می‌کنند بتوانند بدون ورزش کردن از فواید آن بهره‌مند شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، دانشمندان کالیفرنیایی روی ساخت دارویی فعالیت می‌کنند و طراحی آن را به گونه‌ای انجام داده‌اند که به جای سوزاندن قند بدن برای تأمین انرژی، چربی‌ها را می‌سوزاند. با این کار، قند مورد‌نیاز مغز برای کسب انرژی لازم تأمین می‌شود. در واقع، ساز و کار این دارو آنگونه است که سوختن چربی را تقویت می‌کند و مانع سوختن مواد قندی می‌شود. این دقیقا اتفاقی است که در فعالیت بدنی و ورزش رخ می‌دهد.

به گزارش «رویترز»، پژوهشگران با ساخت این دارو در نظر دارند که افراد بدون ورزش کردن و تنها با خوردن یک قرص، از فواید آن بهره‌مند شوند. ورزش فواید زیادی برای بدن ازجمله ماهیچه‌ها، کل بدن، مغز، قلب و ساختار قلبی و عروقی دارد اما در این مورد، دانشمندان تنها روی شبیه‌سازی فرآیندی تمرکز کرده‌اند که در ماهیچه‌ها اتفاق می‌افتد بنابراین، این نوعی تغییر متابولیک از سوختن گلوکز تا سوختن چربی است.

قرص ورزش از نوعی ترکیب شیمیایی موسوم به GW 1516 تشکیل شده است که بدن را براساس سطح ژنتیکی، دوباره آماده می‌کند. این گروه تحقیقاتی دریافتند که مواد شیمیایی موجود در این قرص ژن‌هایی که به بدن آموزش تجزیه کربوهیدرات‌ها به انرژی را می‌دهند، خاموش می‌کنند؛ از سوی دیگر، ژن‌هایی را که فرمان سوزاندن چربی را می‌دهند، روشن می‌کنند.

محققان با مطالعه روی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند آن گروهی که از این قرص استفاده کرده بودند تا 100 دقیقه بیشتر قادر به دویدن بودند. آنها همچنین علائم بهبودی را در این موش‌ها مشاهده کرده بودند. قرار است طی یک سال آینده این دارو به مرحله تست انسانی برسد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید