ایجاد زیرساخت و اقتصاد ورزش،محصول میزبانی های ورزشی

کدخبر: ۱۶۹۵۷۵
کشور ما بعد از انقلاب اسلامی هر گز نتوانسته میزبانی بزرگ مسابقات ورزشی را بدست بیاورد. این موضوع دلایل مختلفی داشته است. بدون شک اگر این اتفاق میسر شود سبب رونق در ساخت و ساز های ورزشی کشور و استفاده از پتانسیل اقتصاد ورزش در کشور خواهد شد. موضوعی که عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به آن اعتقاد دارد.
ایجاد زیرساخت و اقتصاد ورزش،محصول میزبانی های ورزشی

 به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ابراهیمی  با بیان اینکه امروزه کارشناسان حوزه ورزش اعتقاد دارند که کسب میزبانی مسابقات ورزشی فرصتی برای توسعه عرصه ورزش کشورها بحساب می‌آید، گفت: به عنوان مثال طی روزهای گذشته چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در کشور آذربایجان برگزار شد و این امر درحالیست که امروزه شاهد رشد چشمگیر زیرساخت های ورزش این کشور هستیم.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کسب میزبانی مسابقات ورزشی به نوعی سبب جذب اسپانسرهای خارجی و داخلی می‌شود که این امر نیز کمک شایانی به تقویت حوزه ورزش می‌شود، اظهارکرد: نباید به موضوع کسب امتیاز میزبانی مسابقات بین المللی به عنوان  مقوله هزینه نگاه کرد بلکه باید بدانیم که این مهم سرمایه گذاری تلقی می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه کشورهای صاحبنام در حوزه ورزش تلاش می‌کنند با اعمال مدیریت قوی میزبانی مسابقات بسیاری را کسب کنند زیرا تحقق چنین امری نشان دهنده ارتقاء سطح سازماندهی مدیریتی است، ادامه داد: در این بین حضور ورزشکاران خارجی در کشورمان به نوعی ابزار خودنمایی سیاسی و اجتماعی در دنیا است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امروزه برخی کشورها به دنبال ایجاد راه انداختن موج ایران هراسی هستند در حالی که با برگزاری مسابقات بین المللی و حضور ورزشکاران ایرانی می‌توان اذعان کرد که ادعای دشمنان ایران خلاف واقعیت است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به خانه ملت خاطرنشان کرد: باید با تغییر در سیاستگذاری‌ها و تبیین اهداف جدید در حوزه ورزش، بتوان در آینده‌ای نزدیک میزبان مسابقات بین المللی باشیم زیرا این مهم دستاوردهای زیادی برای کشورمان در پی خواهد داشت و سبب اعتلای صنعت ورزش می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید