ناخن‌ها، بهترین سر نخ برای تشخیص انواع بیماری

کدخبر: ۱۶۹۷۰۰
یک متخصص پوست گفت: ناخن‌ها بهترین سرنخ برای تشخیص بیماری‌ها هستند و پزشکان می‌توانند بسیاری از بیماری‌ها را از روی ناخن افراد تشخیص دهند.

به گزارش میزان، پریسا داورزنی گفت: در بسیاری از مواقع پزشکان قادر هستند بیماری‌های افراد را از روی ناخن‌های آن‌ها تشخیص دهند.

وی افزود: تشخیص مشکلات ناخن‌ها به راحتی از سوی متخصصان پوست قابل شناسایی است و پس از آن، بیماران باید به پزشکان متخصص معرفی شوند.

این متخصص پوست با اشاره به نشانه‌های قابل تشخیص در ناخن‌ها اظهارکرد: گاه دیده می‌شود که روی ناخن افراد سفید شده و یا تمام ناخن زرد می‌شود. این‌ها همه دلایل بیماری محسوب شده و باید در کمترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شود.

داورزنی با بیان اینکه سفیدی ناخن می‌تواند علائم بیماری هایی نظیر مشکلات کبدی و یا قلبی باشد تصریح کرد: وقتی فردی بر روی ناخن خود سفیدی هایی را مشاهده کرد باید به پزشک مراجعه کند، زیرا این عامل می‌تواند دلیلی بر بیماری‌های قلبی، کبدی و ریوی باشد.

وی در خصوص چرایی زرد شدن ناخن‌ها خاطرنشان کرد: افرادی که بیش از اندازه از لاک استفاده می‌کنند و یا به روی ناخن‌های خود، ناخن مصنوعی قرار می‌دهند دچار عفونت‌های قارچی شده و ناخنشان زرد می‌شود، اما گاهی نیز دیده شده که این زردی ناخن به دلیل دیابت، مشکلات تیروئید و یا مشکلات ریوی بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید