این چیز ها را هرگز در دهان قرار ندهید!

کدخبر: ۱۶۹۹۲۹
دندان و لبخند به عنوان دومین ویژگی جذاب پس از شخصیت و مهمترین ویژگی بدن رتبه بندی شدند، با وجود این حقیقت که نیمی از ما (۴۸درصد) از دندان هایمان ناراضی هستیم.

به گزارش بهداشت نیوز، برداشتن گام هایی برای داشتن لبخند و دندان هایی سالم به سادگی اجتناب از قرار دادن اشیائی خاص در دهانتان است. دکتر مارک هیوز، نماینده ی علم بازسازی مینای دندان و هارلی سنت دندانپزشک درمانگاه دندانپزشکی، ۱۰ چیزی که هرگز نباید در دهانتان قرار دهید و ۵ چیزی که باید در دهانتان قرار دهید (که یکی از آن ها ممکن است شما را شگفت زده کند) را به شما توصیه می کنند.

چیزهایی که نباید در دهانتان قرار دهید

۱٫ ناخن

«خوردن ناخن می تواند به طور باور نکردنی باعث سایش دندان ها و مشکلات مربوط به آن ها شود، به خصوص اگر این عادت چند ساله ی شما باشد. بدون در نظر گرفتن این که این کار برای ناخن هایتان نیز بد است!»

۲٫ قلم

«جویدن مداد می تواند باعث عاداتی مانند دندان قروچه در شب شود، و همچنین با فشاری که بر آن وارد می شود باعث آسیب رساندن به دندان ها، عضلات و مفاصل می شود.»

۳٫جویدن تنباکو

«اگرچه این بیشتر در کشورهای اسکاندیناوی رایج است، جویدن تنباکو (یا چیزی مانند آن) یک سرطان زای شناخته شده است و خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد.»

۴٫ بطری ها(اگر با دندان آن ها را باز کنید)

«در بهترین حالت، این کار می تواند باعث شکستن دندان شود، در بدترین حالت می تواند باعث ایجاد جراحت مرگبار در گردن و صورت شود.»

۵٫ شکلات یخ زده

«به دلیل سفت بودن شکلات شکستن آن با دندان می تواند دندان، روکش ها و پرکردگی های دندان را بشکند.»

۶٫ آجیل بتل

«بتل-از نخل آرکا برداشت می شود، به دلیل خواص تحریک کننده اش جویده می شود و در برخی کشورهای آسیایی رایج است-یک ماده ی سرطان زای شناخته شده است و خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد.»

۷٫ مسواک افراد دیگر

«این می تواند منجر به انتقال باکتری های مضر شود که باعث بیماری های لثه می شوند.»

۸٫ سیگار

«در مقادیر زیاد و به طور مکرر، می تواند خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش دهد.»

۹٫ رابطه ی جنسی دهانی

«این کار خطر ابتلا به بیماری ایدز را دارد. زگیل دهان باعث افزایش قابل توجه بروز سرطان دهان در بانوان زیر ۲۵ سال می شود.»

۱۰٫آبلیمو

«…اگر زیاد استفاده شود. آبلیمو بسیار اسیدی است و می تواند باعث فرسایش شدید مینای دندان شود.»

چیزهایی که باید در دهانتان قرار دهید

۱٫ یک مسواک جدید

«توصیه می شود که هر سه ماه یکبار مسواکتان را تعویض کنید. مطالعات نشان می دهند  که بریستل های آسیب دیده تأثیر مسواک را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.»

۲٫ پنیر

«به مقدار کم! بعد از یک وعده ی غذایی یا نوشیدنی شیرین، یک تکه پنیر کوچک (مانند پنیر چدار) می تواند به خنثی سازی اسیدها کمک کند.»

۳٫ خمیردندان حاوی فلوراید

«خمیر دندان حاوی فلوراید به طور قابل توجهی مقاومت دندان ها در برابر کرم ها را افزایش می دهد.»

۴٫زبان پاک کن

«بیش از ۹۰ درصد بوی بد دهان به دلیل مواد مولد بوی بد تجمع شده در نوک زبان است، بنابراین این کار در جلوگیری از بوی بد دهان مؤثر است.»

۵٫ آب

«خوردن آب و حفظ رطوبت بدن خواص بهداشتی متعدد و قابل توجهی دارد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید