پرویز فتاح : برنامه ای برای 1400 ندارم / واقعا نمی دانم کمک مالی جمع کردن احمدی نژاد یعنی چه؟

کدخبر: ۱۷۰۸۵۷
پرویز فتاح را می توان مرد در سایه اصولگرایان نامید. مدیری بی حاشیه که هیچ وقت گرفتار تندروی نشده است. همین ویژگی ها او را به یک گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری تبدیل کرده است. هر چند خودش از نداشتن برنامه در این زمینه صحبت می کند. سایت خبرفوری گفتگویی را با رییس کمیته امداد امام (ره) انجام داده که بخشی هایی از آن را می خوانید.
پرویز فتاح : برنامه ای برای 1400 ندارم /  واقعا نمی دانم کمک مالی جمع کردن احمدی نژاد یعنی چه؟

بتازگی خبرهای خوبی به مددجوها داده‌اید برای نمونه اینکه تا سه سال آینده همه آنها صاحبخانه می‌شوند،خیلی ازمددجوها دوست دارند بدانند این وعده چطوری عملی می شود؟

مسئولیت ما در امداد حمایت از اقشار آسیب پذیر است،برخی از کارها سخت نیست و اگر اعتبار باشد خیلی راحت شدنی است،امامسکن یکی از نیاز های اصلی و در عین حال بسیارگرانی است که خود از دلایل گسترش فقر به دلیل هزینه بالای مسکن در اجاره و رهن است و از طرف دیگرساختن خانه نیز راحت نیست .همان طور که می دانید سابقه من بیشتر عمرانی است و اگرمساله مسکن را بتوانیم برای خانواده ها حل کنیم خیلی مشکلات را رفع کرده ایم.

نگفتید چند درصد احتمال می دهید این وعده محقق شود؟

من وعده سه سال را دادم، چون حکم من 5 ساله است و حدود دو سالش سپری شده است به همین خاطر در سه سال باقی مانده سعی می کنیم مشکل مسکن نیازمندان حل شود. برنامه ریزی ها انجام شده و سعی داریم تحولی در زمینه مسکن مددجوها ایجادشود.

تا پیش از انتخابات خیلی حرف و حدیث بود که شما کاندیدا می شوید، به نظرتان چرا درباره کاندیدا شدن شما شایعات زیاد بود؟

طبیعی است،چون من یک مدیر میدانی هستم و نوع فعالیت های امداد که با مردم نیازمند سروکار دارد و البته سوابق قبلی من در وزارت نیرو و جاهای دیگر، شاید این شایعات را تقویت می کردو نکته دیگر اینکه سابقه برخی مدیران کشور هم که نوع فعالیت هاشان در مقطع انتخابات فرق می کند و خیلی مردمی تر می شود هم به این موضوع دامن می زند.در مورد من هم از یک سال قبل چنین شایعه هایی مطرح شدو البته بارهاهم تاکید کردم، قصد ورود به انتخابات راندارم.

چرا در این مدت هیچ اظهار نظری هم نمی کردید؟

چون دغدغه داشتم کارهای خوبی که در امداد شده  مهر  انتخاباتی بخورد ،برای همین از اول اسفند هم برخلاف میل باطنی به سفر استانی هم نرفتم، با اینکه من یک مدیر میدانی هستم،حتی مصاحبه هم نمی کردم تا برداشت نادرست نشود.

البته شایعات هنوز ادامه دارد،چون برخی می گویند شما نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری 1400 دارید.

این هم از آنها حرف هاست،تازه این دولت شروع به کار کرده و 4 سال فرصت دارد، منهم افتخارمی‌کنم که خادم مردم هستم،تاکید می کنم که به کمیته امداد علاقه دارم،چون ثواب دنیا و آخرت را دارد. در مناظره ها هم شاهد بودیم که حول محور امداد وفاق ملی انجام شد  ،چون همه نامزدها متفق القول بودند که باید به اقشار آسیب پذیر رسیدگی کرد، به همین دلیل ما می خواهیم پیگیر وعده هایی  که دولت و مجلس داده اند، باشیم.

اتفاقی دیگری نیز که بتازگی افتاده این است این است که آقای احمدی نژاد کمک مالی جمع می کند،نظرتان دراین باره چیست؟

من هم این مساله را شنیده ام،  واقعا نمی دانم یعنی چه؟ در حال حاضر ایشان مصدر شغل خاصی در دولت نیستند و اگر می خواهد حزبی راه بیندازد و رفت آمد و سفر استانی برود به اعتبار نیز دارد.این هزینه را باید بالاخره از جایی تامین کند.در دنیا به این شکل است که هزینه های حزب از خود اعضا تامین می شود،اما ما به آن معنا حزب نداریم،برای همین اگر بخواهیم آرایش سیاسی باشد هوادارها باید هزینه را تامین کنند، به نظر می آید که فعالیت  آقای احمدی نژاد از این بعد است، آنها می خواهند ادامه حیات بدهند   و می خواهند این هزینه را تامین کند  به همین دلیل از این جهت نمی توان ایراد قانونی گرفت.

به نظر شما آیا ایشان آینده سیاسی دارند؟

تحلیل خاصی ندارم باید حرکت های بعدی شان را دید در این انتخابات حرکت های سیاسی شان موفق نبود.

از این مساله که آقای بقایی اسم احمدی نژاد را در برگه رای نوشت چه برداشتی دارید؟

این را که همه دیدند نشان هم داد که هدف گیرشان خیلی موفق نبوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی