سناریوی مسوت اوزیل در بین سرخابی های ایران

کدخبر: ۱۷۱۵۴۷
پرسپولیس، اولین باشگاهی بود که مجذوب هنرنمایی‌های مهدی قائدی در لیگ یک شد. از مدت‌ها قبل به نظر می‌رسید پسر بااستعداد ایرانجوان بوشهر به پرسپولیس خواهد پیوست اما این بازیکن ترجیح داد با باشگاه رقیب پرسپولیس قرارداد امضا کند و اولین خرید تابستانی آبی‌ها برای لیگ شانزدهم لقب بگیرد. ظاهرا علایق رنگی قائدی موجب شدند او قید امضای قرارداد با پرسپولیس را بزند و پیراهن تیم منصوریان را بر تن کند اما ماجرای این انتقال فقط در تمایل او برای پیوستن به استقلال خلاصه نمی‌شود.
سناریوی مسوت اوزیل در بین سرخابی های ایران

پرسپولیسی‌ها از زمان پیشنهاد به ایرانجوان برای جذب قائدی، هرگز تماس مستقیمی با این بازیکن جوان برقرار نکردند. آن‌ها می‌توانستند به سادگی با کمک ستاره‌های بوشهری، مهدی را مجاب کنند تا پای میز امضای قرارداد بنشیند اما در این مورد سستی به خرج دادند و این بهترین فرصت ممکن برای استقلال بود تا این استعداد ناب را از چنگ تیم رقیب دربیاورد. استقلالی‌ها برای تاثیرگذاشتن روی نگاه مهدی قائدی‏، نماینده‌های‌شان را به بوشهر فرستادند و به این بازیکن ثابت کردند که برای استقلال اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، علیرضا منصوریان نیز شخصا با قائدی تماس گرفت و پشت تلفن پاسخ مثبت او برای استقلالی‌شدن را به دست آورد. در همه این مدت، قرمزها با سکوت ماجرا را دنبال کردند و سرانجام به تماشای اولین عکس قائدی با لباس تیم جدید نشستند.

آن‌چه در رفتار 2 تیم پایتخت با مهدی قائدی اتفاق افتاد، شبیه سناریویی بود که مسوت اوزیل را به جای بارسا، در ترکیب رئال مادرید جای داد. مسوت در کتاب زندگی‌نامه‌اش فاش کرد که بعد از جام جهانی 2010 از کاتالان‌ها پیشنهاد رسمی داشت و تصمیم گرفته بود به بارسا بپیوندد اما در سفر به بندر بارسلون با استقبال خوب مدیران باشگاه روبرو نشد و هرگز نتوانست با پپ گواردیولا که سفر تفریحی‌اش را پشت سر می‌گذاشت، ملاقات کند. 

در مقابل مادریدی‌ها بعد از پیشنهاد به اوزیل، به گرمی از این بازیکن استقبال کردند و در همان اولین روز، او را به موزه افتخارات باشگاه در برنابئو بردند و مورینیو نیز چند بار مفصل با این بازیکن صحبت کرد تا خرید او را قطعی کند. نه پول و نه علاقه قلبی. آن‌چه زمانی مسوت اوزیل و حالا مهدی قائدی را به انتخاب نهایی‌شان رساند، فرکانس لبخندهایی بود که از یک پیشنهاددهنده دریافت کردند و از مشتری دیگرشان‏‌، هرگز!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید