آیا استفاده از کرم ضدآفتاب در کودکان ضروری است؟

کدخبر: ۱۷۲۷۷۴
‌یک متخصص پوست بر استفاده از کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان به ویژه در فصول گرم سال برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی تاکید کرد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، ‌دکتر مهرداد عشایر، با بیان این مطلب با اشاره به قرار گیری در آستانه فصل گرم سال گفت: محافظت از آفتاب در کودکان از اهمیت بیشتری نسبت به بزرگسالان بر خوردار است؛ بطوریکه انتظار می‌رود توجه کافی به این موضوع صورت گرفته و کرم‌های ضد آفتاب مخصوص کودکان که در بازار دارویی ایران موجود است، مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تصور عمومی این است که کرم ضد آفتاب در کودکان لازم نیست، افزود: تأثیرات مخرب آفتاب سوختگی در کودکان می‌تواند ده‌ها سال بعد در پوست عوارض خود را بجا بگذارد و حتی زمینه‌ساز برخی از بیماری‌ها باشد. بنابراین استفاده از کرم‌های ضدآفتاب امری ضروری است.

عشایر گفت: محافظت از آفتاب فقط شامل ضدآفتاب نیست؛ بطوریکه اجتناب از پوشیدن لباس‌های آستین کوتاه که پوشش کامل ایجاد نمی کند نیز لازم است.

این پزشک متخصص استفاده از کلاه آفتاب‌گیر برای تکمیل پوشش حفاظتی در برابر آفتاب را مهم خواند و افزود: استفاده از کرم ضد آفتاب در ساعات اولیه صبح تضمین کننده محافظت در کل طول روز نیست و نکته مهم استفاده از ضد آفتاب، تکرار آن در طول روز است که بهتر است ظهر و حوالی عصر در فصول گرم سال تکرار شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید