ماجرایی تقابل مسلح سوخو 27 روسی با اف 16 آمریکایی چه بود؟

کدخبر: ۱۷۲۸۳۳
یک فروند اف 16 پیمان ناتو در حال نزدیک شدن به هواپیمای حامل سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه بر فراز دریای بالتیک پس از مواجهه با تقابل جنگنده مسلح سوخو 27 مجبور به ترک منطقه شد.
ماجرایی تقابل مسلح سوخو 27 روسی با اف 16 آمریکایی چه بود؟

به گزارش ایرنا، این عملیات دیروز برای جلوگیری از ادامه حرکت جنگنده پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هنگام سفر وزیر دفاع روسیه به استان برون مرزی کالینینگراد انجام گرفت.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: سوخو 27 اسکورت پرواز شایگو پس از دریافت نشانه های حرکت اف 16، توانست این جنگنده را وادار به فاصله گرفتن ازهواپیمای وزیر دفاع روسیه کند.

بنا به این گزارش، جنگنده روسی با چرخش محوری، جنگ افزارهای آماده شلیک را به خلبان هواپیمای اف 16 ناتو نشان داد که پس از این اقدام مجبور شد فاصله لازم را رعایت و سپس منطقه را ترک کند.

روز سه شنبه نیز روسیه اعلام کرد که در جریان عملیات رهگیری، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی ار.اس-135 به جنگنده سوخو 27 نزدیک شد که می توانست خطرساز باشد.

آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همزمان با افزایش فعالیت های نظامی در کشورهای شرق اروپا، نزدیک سواحل روسیه در دریای سیاه و بالتیک به ویژه بر فراز استان برون مرزی کالینینگراد که یکی از راهبردی ترین مناطق این کشور از نظر نظامی است، پروازهای تجسسی زیادی انجام می دهند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید