حسرت خداحافظی باشکوه بر دل فوتبالیست های ایرانی

کدخبر: ۱۷۴۲۲۶
فوتبالیست های ایرانی به جز تعدادی انگشت شمار،بعد از خدا حافظی با بازی های رسمی خداحافظی در خور شانی برای آنها در نظر گرفته نشده است.
حسرت خداحافظی باشکوه بر دل فوتبالیست های ایرانی

نام رضا عنتر، خاطره بد شکست تیم کی‌روش در لبنان را برای اهالی فوتبال در ایران تداعی می‌کند. کاپیتان تیم ملی لبنان که قبل از بازی خانگی با ایران در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2014 برای مدت زیادی مصدوم شده بود، بازگشت به میادین را با باز کردن دروازه سیدمهدی رحمتی جشن گرفت. نام عنتر از امروز به بعد، یک یادآوری تلخ دیگر برای فوتبال ایران خواهد داشت. جرارد پیکه، جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس بعد از شرکت در مراسم عروسی لئو مسی،  به بیروت لبنان سفر کرده‌اند تا در دیدار خداحافظی رضا عنتر به میدان بروند. رضا اولین ستاره فوتبال در کشورهای عربی نیست که در یک مراسم شیک با حضور نام‌های بزرگ از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند.

کارنامه دوران فوتبال این هافبک، قابل قیاس با ستاره‌های فوتبال ایران نیست. بازی برای فرایبورگ و کلن در سطح دوم بوندس‌لیگا و مدتی کوتاهی حضور در هامبورگ، نقاط اوج بازیکنی هستند که 18 سال برای تیم ملی لبنان به میدان رفت و 20 گل ملی به ثمر رساند. سه ستاره بارسلونا، در شرایطی با دریافت مبالغ سنگین در بازی خداحافظی کاپیتان سابق لبنان به میدان می‌روند که تاریخ‌سازترین بازیکنان تیم ملی ایران، درغربت و سکوت از این تیم کنار گذاشته‌شده‌اند. امیرقلعه‌نویی به محض انتخاب به عنوان جانشین برانکو روی نیمکت تیم ملی، اعلام کرد که دیگر علی دایی را به تیم دعوت نخواهد کرد. این جمله، پایان تحقیرآمیز بهترین کلزن ملی تاریخ فوتبال جهان بود.

اگر علی دایی، خداداد عزیزی، احمدرضا عابدزاده، علی کریمی، افشین پیروانی و دیگر بازیکنان نسل طلایی فوتبال ایران در کشورهای عرب‌زبان متولد شده بودند، باشکوه‌ترین دیدارهای خداحافظی برای همه آن‌ها ترتیب داده می‌شد اما در ایران، زمان قدرشناسی هیچوقت از راه نرسیده است. ایرانی‌ترین نمونه بازی خداحافظی، دیدار بزرگداشت جواد نکونام بود. مسابقه‌ای که خود نکو در آن حضور نداشت!‌

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید