بهبود روابط ریاض - بغداد شتاب گرفت / افتتاح کنسولگری عربستان در نجف به دنبال بازگشایی گذرگاه مرزی پس از 26 سال

کدخبر: ۱۷۹۷۰۸
یک رسانه عراقی اعلام کرد که عربستان سعودی به‌زودی کنسولگری خود در نجف اشرف را افتتاح می‌کند. همچنین رسانه ها از بازگشایی یک گذرگاه مرزی بین عراق و عربستان پس از 28 سال خبر دادند.
بهبود روابط ریاض - بغداد شتاب گرفت / افتتاح کنسولگری عربستان در نجف به دنبال بازگشایی گذرگاه مرزی پس از 26 سال

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، رشدی العانی سفیر عراق در عربستان از موافقت این کشور با افتتاح کنسولگری خود در استان نجف خبر داد.

وی در گفتگو با روزنامه الحیات عربستان گفت که روابط بین دو کشور به سرعت در حال توسعه است و همه خوشحال هستند.

روز گذشته پایگاه عربی 21 به نقل از منابعی که آن‌ها را ویژه نامید، اعلام کرد که عربستان سعودی درخواست رسمی خود برای افتتاح کنسولگری این کشور در نجف را تقدیم دولت عراق کرده است.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشوند گفتند که سفارت عراق در ریاض روز یکشنبه این درخواست رسمی را از وزارت خارجه عربستان دریافت کرده است.

منابع مذکور تاکید کردند که درخواست افتتاح کنسولگری عربستان در نجف، به قید فوریت تقدیم سفارت عراق در ریاض شده است.

در همین حال محمد یاسین،‌ عضو شورای استان الانبار در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق با اشاره به افتتاح دائمی گذرگاه مرزی عرعر در این استان (۴۳۰ کیلومتری جنوب غرب الرمادی) با هدف تبادلات تجاری با عربستان اظهار داشت، بازگشایی این گذرگاه فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و اقتصاد الانبار را به ویژه با عبور کامیون‌های کالا و اجناس مختلف رونق خواهد داد.

فهد الراشد، دیگر عضو شورای استان الانبار نیز در گفت‌وگو با سومریه نیوز تاکید کرد، سفیر عراق در ریاض، سرکنسول عربستان در بغداد و استاندار الانبار این گذرگاه واقع در مرز عراق با عربستان را افتتاح کردند.

الراشد افزود: با افتتاح گذرگاه عرعر روابط میان عراق و عربستان تقویت شده و اقتصاد الانبار رونق خواهد گرفت، همچنین این مساله در بازگشت ثبات و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان استان موثر خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید