کره جنوبی آرایش جنگی گرفت

کدخبر: ۱۸۲۳۵۸
با بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره پس از آزمایش اتمی روز یکشنبه گذشته کره شمالی، نیروی دریایی کره جنوبی نیز در این منطقه رزمایش نظامی برگزار کرد.
کره جنوبی آرایش جنگی گرفت

نیروی دریایی کره جنوبی در جریان این رزمایش که از دیروز سه شنبه در دریای شرقی شروع شده و همچنان ادامه دارد، از آتش زنده و پرتاب های راکتی بهره برده است.

این کشور همچنین در رزمایش مزبور، کشتی های گشتی یکهزار تنی، ناوهای 2 هزار و 500 تنی و کشتی های حامل موشک های هدایت شونده را برای نمایش توان نظامی خود بکار گرفته است.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی در گزارشی آورده است که اقدامات ارتش کره جنوبی از جمله رزمایش فعلی نیروی دریایی این کشور پاسخی آشکار به تحرکات نظامی و آزمایش اتمی کره شمالی است.

نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه ای آورده است: باید قابلیت های خود را در دریاها افزایش دهیم که اگر دشمن دست به حرکتی خطرناک زد، توان فوری مقابله با آن را داشته باشیم.

از سه روز قبل و پس از آزمایش یک بمب هیدروژنی قدرتمند توسط کره شمالی، ارتش کره جنوبی در مناطق مختلف کشور با نیروهای زمینی، دریایی و هوایی شروع به برگزاری رزمایش کرد و برخی از آنها با آمریکا به طور مشترک انجام شده است.

این در شرایطی است که این کشور ماه گذشته میلادی هم مبادرت به برگزاری یک رزمایش بزرگ با آمریکا با حضور 70 هزار نیروی نظامی کرده بود.

نیروی دریایی کره جنوبی افزوده است که از امروز (چهارشنبه) نیز به مدت چهار روز دیگر، 10 فروند کشتی و ناوشکن و چندین فروند هواپیما را در این رزمایش مورد استفاده قرار خواهد داد.

همزمان ارتش های آمریکا و کره جنوبی اعلام کرده اند که روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته رزمایش مشترک ضد زیردریایی برگزار می کنند./ ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید