دیدار ظریف با پوتین پشت درهای بسته

کدخبر: ۱۸۳۱۲۰
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (چهارشنبه) با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور در شهر سوچی دیدار و مذاکره کرد.
دیدار ظریف با پوتین پشت درهای بسته

به گزارش ایرنا در این دیدار که در اقامتگاه رسمی تابستانی پوتین در منطقه بوچاروف روچی با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی برگزار شد، روابط دوجانبه و اوضاع منطقه ای مورد مذاکره قرار گرفت.

بنا به اعلام دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، اوضاع خاورمیانه از جمله سوریه، عراق، منطقه خلیج فارس و همچنین مبارزه با تروریسم که ایران و روسیه در این زمینه با یکدیگر همکاری می کنند، از جمله محورهای مذاکرات ظریف و پوتین بود. 

روزنامه اینترنتی گازتارو نیز نوشت که این مذاکرات بدون حضور خبرنگاران انجام شد.

رسانه های روسی از جمله خبرگزاری ایتارتاس، شبکه های مختلف تلویزیونی و پایگاههای خبری از دیروز و زمان اعلام خبر سفر توسط وزارت امور خارجه ایران و روسیه، محور این گفت وگوها را مورد توجه ویژه قرار داده اند.

از سوی دیگر همزمانی این سفر با ورود هیات های مختلف به آستانه برای آغاز دور ششم مذاکرات سوری که با ابتکار ایران، روسیه و ترکیه از بهمن ماه سال گذشته پا گرفته و سوریه را به آرامش نسبی رسانده، اهمیت مذاکرات ظریف با مقام های روسی را بیشتر کرده است.

از جمله دستاوردهای نشست های پنجگانه، برگزاری مذاکرات رو در رو بین هیات دولت و گروههای مسلح مخالف پذیرنده پیمان آتش بس فراگیر، ترک مخاصمه در بسیاری از مناطق و همچنین برقراری چهار منطقه امن یا بدون درگیری است که محور اصلی اجلاس دو روزه آستانه محسوب می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی