بررسی همه‌پرسی‌کردستان‌عراق در کمیسیون‌امنیت

کدخبر: ۱۸۴۵۵۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلسه فوق العاده این کمیسیون درمورد همه پرسی در اقلیم کردستان عراق خبرداد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه با خدشه دار شدن تمامیت ارضی عراق موافق نیست.

به گزارش خانه ملت، سید حسین نقوی حسینی در گفت و گویی اظهارکرد: در این جلسه که امروز با حضور مسئولان دستگاه های ذیربط اعم از وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، سپاه قدس برگزار شد، ابعاد، سوابق، اهداف و پیامدهای همه پرسی اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همه پرسی و استقلال کردستان عراق موضوع جدیدی نیست و اختلاف نظرهای زیادی هم بین گروه های کرد وجود داشته و هنوز ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی در سال های گذشته، به ویژه در دوران تهاجم داعش، در کنار اقلیم کردستان و ملت کرد بوده و از آن ها حمایت کرده است.

نقوی حسینی به عکس العمل های شدید در عراق علیه اقدام همه پرسی اشاره کرد و افزود: باید اذعان کرد که تمامیت ارضی عراق دچار خدشه شده و به همین جهت جامعه جهانی آن را نپذیرفته است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به هیچ وجه با خدشه دار شدن تمامیت ارضی عراق موافق نیست و قطعا عراق و دولت مرکزی این کشور ظرفیت های لازم حقوقی، سیاسی، مادی و نظامی برای حفظ تمامیت ارضی کشور خود را دارد.

وی به نقش ایران و ترکیه و کمک این دو کشور در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: بنابراین مقرر شد جلسه دیگری به بررسی موضوع مذکور پرداخته شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید