ارتش سوریه به خطرناکترین قلعه داعش رسید + نقشه

کدخبر: ۱۸۵۱۸۱
تسنیم نوشت: منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش و همپیمانان در آزادسازی چند روستا و شهرک جدید در حومه حمص و پیشروی روزافزون نیروها به سمت مهمترین و خطرناک‌ترین قلعه تروریست‌های داعشی در حومه دیرالزور خبر دادند.
ارتش سوریه به خطرناکترین قلعه داعش رسید + نقشه

در دیرالزور، یک هفته پس از حمله تروریست‌های داعشی به شهرک‌های «کباجب،الشولا والسخنة» و اطراف «حمیمة»، نیروهای ارتش و همپیمانان آنها توانستند نقاطی را که تروریست‌ها در جاده دیرالزور به دمشق اشغال کنند، آزاد کنند.

گروه تروریستی داعش با وجود آوردن صدها تروریست از  استان الانبار عراق نتوانست شهر القریتین در حومه جنوب شرقی حمص اشغال کند و همچنین در جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه به سمت مرزهای عراق شکست خورد که در نتیجه آن ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند که اجساد آنها، صحرای سوریه را پر کرده است.

یک منبع میدانی سوری به خبرنگار تسنیم گفت تروریست‌های داعشی هیچ ثبات و اقتداری در مواضعی که به آن حمله کردند، ندارند و ارتش سوریه در حال پایان دادن به رخنه‌ای است که این گروه در القریتین ایجاد کرد، طرح‌های میدانی ارتش سوریه، حرکت به سمت شهر المیادین بزرگترین قلعه داعش در شرق دیرالزور است و استحکامات و نیروی زیادی هم در اطراف الشولا و کباجب مستقر شده و همزمان شاهد پیشروی میدانی مهم نیروها از منطقه حمیمه به سمت المیادین هستیم که هدف از آن باقی نگه داشتن شاهراه اصلی و اساسی منتهی به دیرالزور و امن نگه داشتن آن است.

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها از مواضع خود در محور کوه الثرده در داخل شهر دیرالزور به سمت مواضعی که در اشغال تروریست‌های داعشی است، پیشروی می‌کنند و به آستانه منطقه «بقرص تحتانی» رسیدند که یکی از گذرگاه‌های ورود به شهر المیادین است تا تروریست‌های داعشی را در شهرک‌ها و روستاهای واقع در کرانه غربی رودخانه فرات محاصره کنند، نیروهای ارتش و همپیمانان به هفت کیلومتری شهر المیادین بزرگترین قلعه گروه تروریستی داعش در حومه شرقی دیرالزور رسیده‌اند.

این در حالی است که گروه‌های مسلح کردی موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که از حمایت آشکار آمریکا برخوردار هستند، برای پیشروی در کرانه شرقی رودخانه فرات به سمت میادین نفت بدون مقاومت تروریست‌های داعشی تلاش می‌کنند.

این در حالی است که رسانه‌های نزدیک به گروه تروریستی داعش ویدئویی منتشر کرده‌اند که در آن از تروریست‌های ترکستانی خواسته شده است به صفوف داعش بپیوندند، این تروریست‌ها در حومه ادلب در مرزهای سوریه با ترکیه مستقر هستند. ناظران این درخواست را نشانه ازهم گسستگی جبهه‌های داخلی گروه تروریستی داعش در جبهه‌های مختلف صحرای شرقی سوریه قلمداد می‌کنند.

در شمال سوریه، نیروهای ارتش سوریه، حمله شدید گروه‌های تروریستی به روستای «ابودالی» در حومه شمالی حماه را دفع کردند که به هلاکت شماری از آنها و انهدام جنگ‌افزارهایشان منجر شد.

نیروهای ارتش و همپیمانان همچنین روستاها و شهرک‌های «ابو حنایا، ابوحبیلات، عکش، ام میل، الحردانة، البرغوثیة،تبارة الدیبة و العرشونة» در حومه شرقی حماه از اشغال تکفیری‌ها آزاد کردند.

ارتش سوریه پیشتر از نابودی کامل تروریسم داعشی در تمام حومه شرقی السلمیه پس از آن خبر داد که توانست داعشی‌ها را در محاصره کامل خود قرار  دهد و تمام شهرک‌های حومه السلمیه را هم آزاد کند.

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان به نبرد شدید با تروریست‌های داعشی در اطراف کوه  البلعاس ادامه می‌دهند.

خبر دیگر اینکه یک مرکز وابسته به معارضان سوری به هلاکت دست‌کم 407 تروریست داعشی در جریان درگیری با ارتش سوریه در حومه شرقی حماه طی سه ماه گذشته تا کنون اعتراف کرده است.

از حمص هم خبر می‌رسد که ارتش و همپیمانان توانستند شهرک‌های«الوضیحی، سلام شرقی وأم توینة» در شمال شرقی جب الجراح در حومه شرقی حمص و نیز روستاهای «تل شهاب و اللج» در همان محور را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کنند که طی آن ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید