گام اول عربستان برای خودکفایی در تولید سوخت هسته ای

کدخبر: ۱۸۸۴۲۵
یک مقام عربستانی می‌گوید این کشور قصد دارد برای برداشتن اولین گام در جهت رسیدن به خودکفایی در تولید سوخت هسته‌ای اقدام به استخراج بومی اورانیوم کند.

به گزارش یک مقام عربستانی می‌گوید این کشور برای پیشبرد برنامه هسته‌ای خود قصد استخراج بومی اورانیوم دارد و این اقدام را گامی در جهت «خودکفایی» در تامین سوخت مورد نیاز انرژی هسته‌ای می‌بیند. 

«عبدالله یمانی» که ریاست آژانس مسئول اجرای طرح‌های هسته‌ای در عربستان را به عهده دارد در سخنانی در ابوظبی گفت که استخراج اورانیوم از جنبه اقتصادی هم برای عربستان مقرون به صرفه است.

 رویترز نوشته «یمانی» در اظهارات خود در کنفرانس «انرژی هسته‌ای در قرن بیست و یکم» اشاره‌ای به اینکه آیا عربستان سعودی قصد غنی‌سازی و بازفراوری اورانیوم نیز دارد یا خیر، نکرد. این دو گام در چرخه سوخت هسته‌ای از آن جهت اهمیت دارند که عربستان ممکن است از این مواد  برای نظامی کردن برنامه هسته‌ای خود استفاده کند. 

وی گفت: «درباره تولید اورانیوم در عربستان، این برنامه‌ای است که اولین گام ما در جهت خودکفایی در تولید سوخت هسته‌ای محسوب می‌شود. ما از سنگ معدن اورانیوم استفاده می‌کنیم که مقرون به صرفه بودن آن اثبات‌ شده است.» 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی