عملیات تروریستی مرگبار در مصر/ تلفات به 200 نفر رسید

کدخبر: ۱۹۱۶۵۸
ایسنا: منابع مصری از کشته شدن 200 تن در حمله مسلحانه افراد ناشناس به مسجدی در استان سینای شمالی خبر دادند. حمله‌ای بی‌سابقه که می تواند آغاز گر موج جدیدی از ناآرامی‌ها در شمال مصر باشد.
عملیات تروریستی مرگبار در مصر/ تلفات به 200 نفر رسید

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، آنگونه که مسئولان مصری گفته‌اند بیشتر کشته شدگان افراد غیرنظامی هستند که برای ادای نماز جمعه به این مسجد رفته بودند که نظامیان مصری نیز در آن حضور داشتند.

این حمله به مسجد شهرک الروضه در استان سینای شمالی رخ داده و احتمال می‌رود از سوی گروه‌های تندرو وابسته به داعش برنامه‌ریزی شده باشد.

مسئولان امنیتی مصر اعلام کرده‌اند که در مجموع 200 تن در این حمله کشته شده‌اند و بیش از 130 تن نیز زخمی هستند که تعدادی از نظامیان مصری نیز در بین کشته شدگان هستند.

پلیس مصر اعلام کرده بیش از 30 فرد مسلح سوار بر چند خودرو به این مسجد حمله کرده‌اند و سپس موفق به فرار شده‌اند. تروریست‌ها ابتدا اقدام به انفجار یک بمب کردند و سپس با محاصره مسجد به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند. آن‌ها همچنین خودروهای مردم را در اطراف مسجد به آتش کشیدند و مسیرهای منتهی به شهرک الروضه را بستند.

این حمله به دلیل اینکه یک مسجد و نمازگزاران را هدف قرار داده در نوع خود در مصر بی‌سابقه است گرچه نیروهای نظامی مصری نیز در این مسجد حضور داشته‌اند. این حمله می‌تواند سرآغاز یک سری سرکوب‌های خشن دولت مصر و به تبع آن واکنش خشن‌تر گروه‌های شبه‌نظامی حاضر در صحرای سینا باشد.

به گفته وزارت بهداشت مصر 130 تن در این حمله زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است. در بیمارستان بئر العبد در استان سینای شمالی وضعیت فوق العاده اعلام شده است. در همین راستا مصر درحال برگزاری نشست امنیتی فوق العاده‌ای با ریاست عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر برای بررسی پیامدهای این حمله است. این نشست با حضور وزرای دفاع و کشور و رئیس سازمان اطلاعات کل برگزار می‌شود.

 در پی این حمله دولت مصر سه روز عزای عمومی اعلام کرده است. ارتش مصر نیز تجهیزات نظامی و نیرو به منطقه اعزام کرده است که حاکی از عملیات گسترده علیه گروه‌های تندرو در روزهای آینده است.

استان سینای شمالی محل اصلی فعالیت‌های تندروها به ویژه گروه‌های افراطی وابسته به داعش است و بارها حملاتی علیه نظامیان مصری در این استان رخ داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید