اخبار مربوط به اتهام فساد مالی معاونان «فواد معصوم» صحت ندارد

کدخبر: ۱۹۲۷۲۹
هیأت نظارت و بازرسی عراق اعلام کرد که اطلاعات منتشر شده در رسانه های عراقی درباره تشکیل پرونده علیه معاونان رئیس جمهور عراق در زمینه فساد قضایی واقعیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «رویترز»، هیأت نظارت و بازرسی عراق اعلام کرد که اطلاعات منتشر شده درباره تشکیل پرونده برای معاونان «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق در نهاد قضایی این کشور واقعیت ندارد.

پیشتر روزنامه «الصباح» عراق به نقل از «حسن الیاسری» سخنگوی سازمان نظارت و بازرسی این کشور اعلام کرده بود که «نوری المالکی»، «ایاد علاوی» و «اسامه النجیفی» به همراه شماری از وزرای دولت عراق به اتهام کسب درآمد غیر مشروع به قوه قضائیه ارجاع داده شده و برای آنها تشکیل پرونده صورت گرفته است.

سازمان نظارت و بازرسی عراق ضمن تکذیب این خبر اعلام کرده است که این خبر بر اساس اشتباه روزنامه الصباح در انتشار گفتگویی قدیمی بوده که به تصمیمات گرفته شده در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶  مربوط می شود.

بر اساس این بیانیه در این گزارش ها اعلام شده بود که هیأت نظارت و بازرسی عراق پرونده های مربوط به کسب نامشروع را برای اولین بار در عراق در پایان سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به نهاد قضایی ارائه داده است که مربوط به شماری از معاونان پیشین نخست وزیران سابق عراق بوده است و نه معاونان فعلی رئیس جمهور این کشور.

سازمان نظارت وبازرسی عراق از شبکه های خبری و رسانه ها و روزنامه های این کشور خواسته در انتقال اخبار دقت کرده و به منابع غیر دقیق ارجاع ندهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید