«أنصارالله» یمن:

موشک‌های ایران را در اختیار داشتیم عربستان را زیر و رو می‌کردیم

کدخبر: ۱۹۴۱۵۶
مهر: با وجود گذشته سه سال از تجاوز نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی علیه یمن، مقامات ایالات متحده آمریکا همچنان با طرح ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت تسلیحاتی آن از نیروهای یمنی، برای سرپوش گذاشتن بر نقش مهم و مستقیم خود در کشتار مردم یمن تلاش می‌کنند.
موشک‌های ایران را در اختیار داشتیم عربستان را زیر و رو می‌کردیم

در همین ارتباط، اخیرا «نیکی هیلی» نماینده دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد با ارائه یک شوی تبلیغاتی مدعی شد که شواهد و قرائن جملگی حکایت از حمایت تسلیحاتی ایران از گروه های یمنی دارند! وی همچنین ادعا کرده است که سازمان ملل نیز در یکی از آخرین گزارش های خود بر این مسأله صحه گذاشته است! حال آنکه مقاماتی از داخل سازمان ملل متحد صراحتا اعلام کرده اند که موشک های یمنی ها متعلق به ایران نیست.

از سوی دیگر، امارات متحده عربی و رژیم آل خلیفه در دنباله روی از سیاست های واشنگتن، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت تسلیحاتی از یمنی ها متهم کرده اند. وزارت خارجه امارات اعلام کرده است: «ما با همپیمانان خود برای اتخاذ راهکارهایی که تضمین کننده اجرای کامل قطعنامه های سازمان ملل است، همکاری می کنیم. ادله ای که اخیرا ایالات متحده آمریکا در خصوص تسلیح گروه های یمنی توسط ایران منتشر کرد، جای هیچ شکی را باقی نمی گذارد که تهران تمامی تعهداتش در قبال سازمان ملل را زیر پا گذاشته است!». آل خلیفه نیز موضعی مشابه با اماراتی ها را اتخاذ کرده است.

در همین ارتباط، مهر گفتگویی را با «سید صادق الشرفی» عضو جنبش «أنصارالله» یمن ترتیب داده است که مشروح آن از نظر می گذرد؛

*همانطور که می دانید آمریکایی ها اخیرا به اتهامات خود علیه ایران مبنی بر حمایت تسلیحاتی و موشکی از نیروهای یمنی، بیش از پیش دامن زده اند. ارزیابی شما از این مسأله و ابعاد مختلف آن چیست؟

در وهله اول باید بگویم که طرح چنین ادعاهایی توسط ایالات متحده، نادیده گرفتن تمامی اصول اخلاقی از سوی دولتمردان این کشور است. درحال حاضر ایالات متحده آمریکا از متجاوزان سعودی حمایت تسلیحاتی به عمل می آورد. تسلیحات ممنوعه بین المللی امروز از سوی آمریکا به عربستان سعودی می رسد. متجاوزان سعودی نیز از این تسلیحات برای نابودی غیرنظامیان استفاده می کنند. سعودی ها و ائتلاف تحت سرکردگی آنها از تسلیحات آمریکایی برای بمباران منازل، بیمارستان ها، پل‌ها، مساجد و ... بهره برداری می کنند. تاکنون هیچیک از مقامات آمریکایی کشته شدن مردم یمن به وسیله سلاح های این کشور را محکوم نکرده اند.

این سیاست همیشگی آمریکا بوده است که تمامی ارزش ها و اصول را زیر پای بگذارد و کوچکترین توجهی به حقوق بشر نداشته باشد. این کمال بی اخلاقی است که درست در زمانی که مردم یمن به وسیله سلاح های آمریکایی ها کشته می شوند، مقامات واشنگتن سخن از وجود سلاح ایرانی به میان بیاورند. آمریکایی ها به دنبال آن هستند تا از رهگذر مطرح کردن چنین ادعاهایی، افکار عمومی منطقه و جهان را فریب دهند. از سوی دیگر، مسأله این است که امروز یمنی ها با اشکال مختلف تجاوزگری نظامی از سوی سعودیها و متحدان مرتجع آنها مواجه هستند.

برهمین اساس کاملا طبیعی است که یمنی ها در مقابله با این تجاوز به دفاع از خود بپردازند. این حق یمنی هاست که برای دفاع از خود، از هرکجایی که دلشان می خواهد سلاح بخرند. مطلب سوم که می خواهم به آن اشاره کنم این است که موشک هایی که درحال حاضر در دست یمنی هاست، مدتهاست که در یمن وجود دارد. این توان داخلی یمنی ها بوده است که توانسته اند موشک های خود را پیشرفته سازی کنند. از این پس نیز روند پیشرفته سازی موشک ها ادامه پیدا خواهد کرد تا این موشک ها بتوانند اهداف خطرناک تری از دشمن را هدف قرار دهند. این حق ملت یمن است. آمریکایی ها حق اعتراض به این مسأله را ندارند.

*پس از طرح اتهامات آمریکایی ها علیه ایران شاهد آن بودیم که برخی طرف های منطقه ای مانند امارات متحده عربی در دنباله روی از واشنگتن، ایران را به حمایت موشکی از انصارالله متهم کردند. علت اصلی این اقدام چیست؟

اماراتی ها در حالی اتهامات تسلیحاتی به ایران وارد می کنند که اساسا در یمن سلاح ایرانی وجود ندارد. در یمن، سلاح های یمنی وجود دارد

از دیدگاه ما نباید از امارات به عنوان یک دولت عربی نام برد. رژیم آل نهیان، یک رژیم عبری است نه عربی. امارات امروز درست همان مواضعی را اعلام می کند که پیشتر آمریکایی ها علیه ایران اعلام کرده بودند. شما نگاه کنید به همین امارات. آنها تاکنون از تمامی دشمنان امت اسلامی، صدها میلیارد دلار سلاح خریداری کرده اند.

اماراتی ها از آمریکایی ها، انگلیسی ها و صهیونیستها صدها میلیارد دلار سلاح خریده اند؛ سلاح هایی که به وسیله آنها غیرنظامیان بی گناه کشته می شوند. آنها در جنگ یمن دچار اشتباه محاسباتی شدند. اماراتی ها در حالی اتهامات تسلیحاتی به ایران وارد می کنند که اساسا در یمن سلاح ایرانی وجود ندارد. در یمن، سلاح های یمنی وجود دارد. ما تأکید می کنیم ایران هیچ حمایت تسلیحاتی از نیروهای یمنی نداشته است.

*همانگونه که گفتید در یمن سلاح ایرانی وجود ندارد. بنابراین، چرا اماراتی ها، سعودیها و متحدان آمریکایی آنها اقدام به فرافکنی علیه ایران می کنند؟

من باز هم در اینجا تأکید می کنم که هیچ سلاح زمینی، دریایی و هوایی از ایران به یمن نرسیده است. اگر حمایت تسلیحاتی ایران از یمن واقعا وجود داشت، می دیدی که اوضاع به صورت دیگری رقم می خورد.

اگر از سلاح های ایران برخوردار بودیم، متجاوزان سعودی می دیدند که شهرهایشان به لرزه درآمده است. اگر موشک های جمهوری اسلامی ایران را در اختیار داشتیم، بلایی بر سر سعودیها و متحدان آن می آوردیم که شهرهایشان شاهد مهاجرت دسته جمعی باشد.

اماراتی ها، سعودی ها و حامیان آمریکایی در متهم ساختن ایران به حمایت تسلیحاتی از نیروهای یمنی دروغ می گویند. آنها از این طریق به دنبال آن هستند تا بر جنایت های ضد حقوق بشری خود در یمن سرپوش بگذارند و این جنایتها را مخفی کنند. هیچ سلاح ایرانی در یمن نیست. امروز جنایت ها علیه غیرنظامیان یمن به وسیله سلاح های آمریکایی و جنگنده‌های سعودی ـ اماراتی صورت می پذیرد.

*عربستان سعودی با جوسازی علیه نیروهای یمنی و به چالش کشیدن حمله موشکی آنها به ریاض درعرصه سیاسی قصد دارد که مانع از تکرار حملات مشابه شود. آیا تشدید فشارهای سیاسی و نظامی می تواند به خواسته سعودی ها جامه عمل بپوشاند؟

مقامات ائتلاف متجاوز سعودی در ماه اول تجاوز نظامی به ملت یمن مدعی شده بودند که بیش از ۶۰ درصد از قدرت موشکی نیروهای یمنی نابود شده است و دیگر هیچ مجالی برای نگرانی از اقدامات احتمالی نیروهای یمنی وجود ندارد. لذا ائتلاف سعودی امروز از پیشرفته بودن موشک های یمنی غافلگیر شده است. هرچقدر که بیشتر از زمان جنگ سپری می شود و جنگ بیشتر به طول می انجامد، موشک های یمنی نیز به همان میزان پیشرفته تر می شود. این مسأله تعجب آنها را برانگیخته است.

متجاوزان می دانند که امروز یک عزمِ جزم برای مقابله با تجاوزهای نظامی آنها در یمن وجود دارد. از این پس نیز حملات موشکی یمنی ها ادامه خواهد داشت. موشک ها از این پس نیز با قدرت بیشتری شلیک خواهند شد و حتی شاید محل سکونت شاهزادگان در امارات و عربستان را نیز هدف قرار دهند.

اگر سعودی ها و متجاوزان قادر بودند حملات موشکی نیروهای یمنی را متوقف سازند در همان روزها و ماه های اولیه تجاوز خود این کار را انجام می دادند. اکنون سه سال از تجاوز آنها می گذرد و چنین اتفاقی نیفتاده و حملات موشکی یمنی ها به مواضع سعودیها و اماراتی ها ادامه دارد. ما خطاب به آنها می گوییم که دست از تلاش برای متوقف کردن حملات یمنی ها بردارید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید