سه انفجار پی در پی در هتل کنتیننتال کابل/ آمار اولیه تلفات + عکس

کدخبر: ۱۹۸۶۳۲
منابع خبری در افغانستان از حمله افراد مسلح به هتل اینترکانتیننتال خبر دادند.
سه انفجار پی در پی در هتل کنتیننتال کابل/ آمار اولیه تلفات + عکس

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، گزارش رسانه‌های محلی حاکی از آن است که دست‌کم چهار مهاجم در این حمله دست دارند و عده‌ای را گروگان گرفته‌اند.

همچنین تسنیم گزارش داد که سه انفجار پی در پی در این هتل رخ داده است. 

انتخاب نیز از شروع حریق در طبقات بالای هتل و آمار اولیه 10 کشته و 28 زخمی خبر داد.

photo5987544385174219888

ایسنا در ادامه گزارش خود آورده است: نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان با بیان اینکه اطلاعاتی از تلفات حمله در اختیار نیست، خاطرنشان کرد، افراد مهاجم ظاهرا از بمب‌گذاری انتحاری نیز در این حمله استفاده کرده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد که بر اساس اطلاعات اولیه، در این رویداد چهار فرد مهاجم دخیل بوده‌اند که تاکنون یک تن از آنها کشته شده است.

دانش خاطرنشان کرد، امنیت هتل اینترکانتیننتال از دو هفته به این سو از سوی یک شرکت خصوصی تامین می‌شود. به گفته او، مهاجمان از طریق آشپزخانه وارد هتل شدند.

یکی از مهمانان این هتل به خبرگزاری فرانسه گفته که مردم در اتاق خود پنهان شده‌اند. او می‌گوید: نمی‌دانم که آیا مهاجمان در داخل هتل هستند اما صدای شلیک را از جایی در نزدیکی طبقه اول می‌شنوم.

اینترکانتیننتال یکی از هتل‌های مشهور کابل و محل اقامت بسیاری از شهروندان کشورهای غربی است. این هتل بر روی تپه‌ای در غرب این شهر واقع است.

photo5987544385174219883

این هتل به شدت تحت محافظت قرار دارد و ایست‌های بازرسی متعددی برای ورود به آن وجود دارد. بر اساس گزارش بی‌بی‌سی‌، بیش از شش سال پیش نیز به هتل اینترکانتیننتال حمله شده بود که در نتیجه آن ۲۱ تن کشته شدند. گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید