بن سلمان: سیاست‎هایم لازمه ایجاد اصلاحات و دفع دشمنان است!

کدخبر: ۲۰۳۱۲۳
ولیعهد سعودی با رد انتقادات درباره سیاست‎های خطرناکش مدعی شد هرچه که انجام می‎دهد برای توسعه عربستان و مبارزه با دشمنان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در مصاحبه با «واشنگتن پست» مدعی شد موج جدید اصلاحات از جمله ستاد به اصطلاح مبارزه با فساد، بخشی از شوک‌درمانی مورد نیاز برای مدرنیزه کردن حیات سیاسی و فرهنگی عربستان است.

وی در عین حال مدعی برخورداری از حمایت مردمی شد و گفت: این حمایت تنها خاص جوانان عربستان نیست و خاندان پادشاهی آل سعود را نیز شامل می‌شود.

بن سلمان همچنین با رد انتقادات درباره سیاست داخلی و منطقه‌ای که در پیش گرفته است و برخی از آنها خطرناک محسوب می‌شوند، مدعی شد: این تغییرات برای تامین مالی برنامه توسعه عربستان و مبارزه با دشمنان ضروری است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌خواهد نواقص حقوق بشری عربستان را تا پیش از سفر خود به واشنگتن در اواخر ماه میلادی مارس (۲۸ اسفند) حل‌وفصل کند، گفت: استانداردهای عربستان متفاوت از آمریکا است و اگر همین استانداردهای جواب بدهد، نیازی به تغییر آنها نیست!

اما در نهایت، وی با اشاره یکی از مشاورینش، اظهارات خود را تعدیل کرده و گفت: برخی اصلاحات را در این حوزه و همچنین حوزه‌های دیگر بررسی می‌کنیم.

ولیعهد سعودی با اشاره به اقدام اخیر پدرش مبنی بر ایجاد تغییرات در پست‌های مهم نظامی گفت: این تلاشی در راستای انتصاب افراد پرانرژی است که توانایی رسیدن به اهداف مدرن‌سازی را دارند.

وی همچنین گفت برکناری رئیس سابق ستاد ارتش و انتصاب رهبران نظامی جدید در راستای نتیجه‌گیری هرچه بهتر از بودجه نظامی انجام می‌شود.

محمد بن سلمان همچنین مدعی شد انتقاداتی که در ماجرای استعفای «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان از وی شد، ناعادلانه بوده است! بن سلمان مدعی شد که حالا الحریری در مواجهه با حزب الله از موقعیت بهتری نسبت به گذشته برخوردار است.

ولیعهد سعودی که مسبب اصلی جنگ یمن و کشتار مردم بی‌دفاع است، در بخشی از مصاحبه خود با مظلوم نمایی گفت: این جنگ بیش از آنچه که می‌خواستیم طول کشید!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید