اینترنت زمینی ها به کره ماه می رود

کدخبر: ۲۰۳۱۷۹
شرکت وودافون قصد دارد تا در کره ماه شبکه تلفن همراه نسل چهارم نصب کند، این کار در سال آینده انجام می شود و نوکیا نیز برای اجرای طرح یادشده همکاری خواهد کرد.
اینترنت زمینی ها به کره ماه می رود

دکل های مخابراتی مورد نیاز برای این کار از طریق راکت اسپیس ایکس در سال 2019 به کره ماه اعزام می شود. راکت یادشده در سال آینده میلادی از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال پرتاب خواهند شد.

با راه اندازی شبکه یادشده ماه پیمای آئودی قادر به برقراری راحت تر ارتباط با ایستگاه زمینی خود بوده و دیگر ارتباطات آن نیز تسهیل خواهد شد.

با راه اندازی شبکه نسل چهارم در کره ماه انتقال ویدئوهای فوق دقیق به کره زمین از وضعیت سطح کره ماه نیز با سهولت بیشتری ممکن می شود. بسیاری از شرکت های فناوری در حال بررسی امکان تبدیل کره ماه به سکونتگاه های دائمی برای بشر هستند و راه اندازی شبکه های مخابراتی نسل چهارم می تواند اولین گام برای تحقق این هدف باشد.

با توجه به کم مصرفتر بودن سیگنال های دکل های مخابراتی در مقایسه با امواج رادیویی آنالوگ این تحول به کاهش مصرف انرژی نیز کمک خواهد کرد. انتظار می رود با تکمیل این شبکه و در آینده نزدیک ساکنان زمین بتوانند با دوستان و همکاران خود که در ماه به سر می برند نیز تماس تلفنی برقرار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید