ارتش سوریه یک کارگاه مخفی ساخت تسلیحات شیمیایی در غوطه شرقی را کشف کرد

کدخبر: ۲۰۴۲۹۹
ارتش سوریه اعلام کرد معارضان سوری با ساخت تسلیحات شیمیایی در یک کارگاه مخفی قصد داشتند علیه دمشق توطئه کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ارتش سوریه در گزارش های خود اعلام کرد معارضان و تکفیری ها در غوطه شرقی با ایجاد یک کارگاه مخفی ساخت تسلیحات شیمیایی و استفاده از آنها قصد داشتند دمشق را عامل اصلی حملات شیمیایی معرفی کنند و دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را تحت فشارهای بین‌المللی قرار دهند.

«فروز ابراهیم» از افسران ارشد ارتش سوریه اظهار کرد نیروهای نظامی دمشق در پیشروی های خود، یک کارگاه مخفی برای تولید و ساخت تجهیزات و تسلیحات شیمیایی را در حومه روستایی در غوطه شرقی کشف کردند. وی اظهار کرد: «احتمالا این تجهیزات با برچسب‌های جعلی و در راستای اتهام زنی به دمشق درخصوص ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی تولید شده‌اند.»

ادعای کشورهای غربی در متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حالی مطرح شده است که پیشتر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از پاکسازی کامل خاک سوریه از چنین تسلیحاتی خبر داده بود.

چندی پیش، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد معارضان سوری و تروریست ها در غوطه شرقی قصد دارند دست به انجام یک حمله شیمیایی بزنند و انجام این حمله را به گردن دمشق بیندازند. مقامات سوریه بارها آمادگی خود برای کمک به هرگونه تحقیقی در خصوص حملات شیمیایی در این کشور را اعلام کرده اند؛ با این حال هیچ سازمان بین المللی حاضر به انجام چنین تحقیقاتی نیست.

از سال 2011 تاکنون ادعاهای بسیاری درخصوص استفاده دولت بشار اسد از سلاح های شیمیایی مطرح شده که هیچ یک به اثبات نرسیده است. با این حال کشورهای غربی با مطرح کردن چنین اتهاماتی ضمن حمایت از تروریست ها، قصد دارند پایه های دولت بشار اسد را تضعیف کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی