هالیوود در راه عربستان سعودی

راه‌اندازی مجتمعی سینمایی تجاری در عربستان برای اولین بار

کدخبر: ۲۰۶۵۹۵
عربستان سعودی که بر اساس اصلاحات اقتصادی اجتماعی شتابان ولی‌عهد این کشور قرار است تا سال 2030 بیش از 350 مجتمع سینمایی افتتاح کند، اولین مجوز سینمایی را به یک شرکت معروف آمریکایی داد.
راه‌اندازی مجتمعی سینمایی تجاری در عربستان برای اولین بار

عربستان سعودی قصد دارد تا سال 2030، 2500 سالن سینمایی در قالب 350 مجتمع سینمایی راه‌اندازی کند. وزارت فرهنگ و رسانه عربستان سعودی در دسامبر 2017 اعلام کرده بود که برای اولین بار در 35 سال گذشته، قصد دارد مجوز راه‌اندازی مجتمعی سینمای تجاری را از سال 2018 صادر کند.

روز چهارشنبه (چهارم آوریل) خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، اعلام کرد که وزارت فرهنگ اولین مجوز راه‌اندازی مجتمع سینمایی را به شرکت معروف «ای.ام.سی» آمریکا داده است.شرکت آمریکایی ای.ام.سی (AMC) از شرکت‌های معروف و بزرگی است که در بخش سینماهای زنجیره‌ای در ایالات متحده فعالیت دارد.

این شرکت در هجدهم ماه جاری (مارس) اولین مجتمع سینمایی در عربستان را افتتاح می‌کند که گفته می‌شود یکی از زیباترین سالن‌های سینمایی دنیا خواهد بود که 500 صندلی چرمی دارد و کفپوش آن سنگ‌ مرمر است و مکان سالن در منطقه تجاری ریاض واقع شده است. «ادم ارون»، رئیس شرکت آمریکای ای.ام.سی از «بنایی فوق‌العاده و شگفت‌انگیز» سخن گفته و مدعی شده که «گمان می‌کنیم که این، زیباترین سینمای جهان خواهد بود».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید