متریکا اعلام کرد:

خشن‌ترین فوتبالیست لیگ برتر + عکس

کدخبر: ۲۰۹۳۰۳
روح‌الله سیف‌اللهی وینگر کوتاه قامت و سریع سیاه‌جامگان و پارس جنوبی، با دریافت کارت‌های متعدد در پستی که نیازی به خشونت در آن دیده نمی‌شود، خشن‌ترین بازیکن در چند فصل اخیر لقب بگیرد.

سیف‌اللهی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از متریکا، روح الله سیف‌اللهی، بازیکن سیاه جامگان و پارس جنوبی، در فاصله دو هفته تا پایان لیگ، با دریافت 6 کارت زرد و 2 کارت زرد دوم (قرمز)، خشن‌ترین بازیکن لیگ هفدهم محسوب می‌شود. کارت‌هایی که به جز دو مورد، هیچکدام فنی نبوده. طبق بررسی متریکا، اعتراض به داور، تمارض و مانع شدن از شروع مجدد حریف، دلایل غیرحرفه‌ای دریافت کارت توسط این بازیکن در فصل جاری بوده که با بررسی کارت‌های فصل‌های قبل هم می‌توان غالبا به همین علت‌های غیرفنی رسید.

شاید تصور عمومی این باشد که خشن‌ترین بازیکن لیگ را باید در بین مدافعان میانی و هافبک‌های دفاعی جست‌و‌جو کرد؛ بازیکنانی که درگیری‌های زیادی را در طول بازی تجربه می‌کنند و خشونت جزیی از بازی آنان است. اما رفتار غیرحرفه‌ای این وینگر کوتاه قامت و دریافت کارت‌های متعدد در پستی که نیازی به خشونت در آن دیده نمی‌شود، باعث شده سیف‌اللهی به شکل غافل‌گیرکننده‌ای خشن‌ترین بازیکن در چند فصل اخیر لقب بگیرد.

دلایل کارت‌های سیف‌اللهی در لیگ هفدهم:

اعتراض به داور: 3 کارت

تمارض: 2 کارت

خطای خشن: 2 کارت

مانع شدن از شروع مجدد حریف: 1 کارت

 

دریافت 8 کارت و عنوان خشن‌ترین بازیکن لیگ در این فصل، برای اولین بار نیست که به این بازیکن تعلق می‌گیرد. سیف‌اللهی در فصل‌های بازی در لیگ برتر همواره جزو 6 بازیکن خشن لیگ بوده و در لیگ چهاردهم هم یک بار دیگر عنوان خشن‌ترین بازیکن لیگ را کسب کرد. تنها استثنا مربوط به لیگ پانزدهم بوده که اولتیماتوم جدی عبدالله ویسی مبنی بر نیمکت‌نشینی سیف اللهی در صورت تداوم دریافت کارت‌های بی‌مورد، باعث کاهش آمار کارت‌های این بازیکن شد.

 

خشن‌ترین بازیکنان لیگ هفدهم:

روح الله سیف‌اللهی (سیاه جامگان – پارس جنوبی): 6 کارت زرد – 2 کارت قرمز

مصطفی احمدی (سیاه جامگان): 7 کارت زرد – 1 کارت قرمز

جورج ولسیانی (ذوب آهن): 7 کارت زرد – 1 کارت قرمز

محمد صادق بارانی (پیکان): 4 کارت زرد – 2 کارت قرمز

مهدی شریفی (تراکتورسازی – سپاهان): 8 کارت زرد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید