عدم تناسب در پرداخت حق پخش تلویزیونی فوتبال در اروپا +جدول

کدخبر: ۲۱۷۰۹۷
​لیگ برتر فوتبال انگلیس در زمینه حق پخش تلویزیونی کاملا عرصه را از رقبا ربوده است.
عدم تناسب در پرداخت حق پخش تلویزیونی فوتبال در اروپا +جدول

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از طرفداری، شاید عجیب باشد اما وست برومویچ که به عنوان نخستین تیم لیگ برترانگلیس، سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شد، از اتلتیکو مادرید درآمد بیشتری از حق پخش تلویزیونی دارد.

به گزارش مارکا، سایت رسمی لیگ برتر  پرداختی‌های این نهاد به 20 باشگاه لیگ برتری از محل دریافتی‌های مربوط به حق پخش تلویزیونی را اعلام کرد. فارغ از اینکه درآمد لیگ برتر بسیار بیشتر از دیگر لیگ‌های معتبر اروپایی از جمله لالیگاست، نحوه توزیع این درآمد نیز در نوع خود جالب توجه است. در انگلیس حق پخش تلویزیونی تا حدود زیادی به صورت مساوی بین تیم‌ها پخش می‌شود. 

حق پخش تلویزیونی - لیگ برتر انگلیس

در لیگ برتر، اختلاف دریافتی منچسترسیتی به عنوان قهرمان با وست برومویچ به عنوان تیم آخر جدول، تنها 63 میلیون یوروست. این در حالی است که در لالیگا اختلاف بین بارسلونا و آلاوز، 106 میلیون یوروست!

نکته جالب دیگر اما این است که وست برومویچ از حق پخش تلویزیونی درآمد بیشتری از اتلتیکو مادرید دارد. قعرنشین لیگ برتر که به دسته پایین تر سقوط کرد از سومین تیم برتر اسپانیا دریافتی بیشتری دارد. لالیگا هنوز میزان پرداختی هایش به 20 باشگاه لیگ برتری را اعلام نکرده اما اتلتیکو مادرید فصل گذشته 99.2 میلیون یورو از محل درآمدهای حق پخش تلویزیونی کسب کرد. وست برومویچ امسال 108 میلیون به جیب زد!

حق پخش تلویزیونی - لالیگا

این در حالی است که در فوتبال ایران باشگاه های ریالی بابت حق پخش تلویزیونی دریافت نمی کنند!!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید