لغو سفر نخست وزیر ژاپن به اروپا و خاورمیانه پس از افزایش تلفات سیل

کدخبر: ۲۲۴۷۹۱
اقتصادنیوز: همزمان با افزایش شمار جان باختگان ناشی از باران شدید و سیل در ژاپن و ضرورت کمک رسانی به مناطق سیل زده، مقامات این کشور اعلام کردند 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن سفر از پیش برنامه ریزی شده خود به اروپا و خاورمیانه را لغو کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کیودو نوشت، 'توشیهیرو نیکایی' دبیرکل حزب لیبرال دموکراتیک، حزب حاکم بر ژاپن اعلام کرد نخست وزیر ژاپن در دیدار با وی گفته است با توجه به وضعیت پیش آمده 'هیچ گزینه ای جز لغو سفر' برایش باقی نمانده است.

منابع دولتی می گویند آبه هم اکنون در حال بازدید از مناطق سیل زده است که از روز پنجشنبه تا کنون در معرض باران های شدید و سیل آسا قرار گرفته است.

نخست وزیر ژاپن قرار بود روز چهارشنبه برای امضای قرارداد تجارت آزاد با اروپا، راهی بروکسل شود انتظار می رفت او قبل از بازگشت به ژاپن، از کشورهای فرانسه، عربستان و مصر نیز بازدید کند.

مقامات ژاپنی می گویند تا ساعت 15 امروز دوشنبه به وقت محلی به دلیل جاری شدن سیل، مرگ 110 تن تایید شده است و دستکم 80 تن دیگر نیز ناپدید شده اند.

استان هیروشیما با ۴۲ کشته بیشترین تلفات جانی را داشته است در استان اِهیمه نیز ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند.

تلفاتی در استان های اوکایاما، هیوگو، کیوتو، شیگا، فوکوئوکا، کوچی، گیفو، یاماگوچی، ساگا و کاگوشیما نیز گزارش شده است.

مقامات ژاپن همچنین به پنج میلیون و 900 هزار نفر در 19 حوزه مختلف دستور داده اند منازل خود را تخلیه کنند.

در حال حاضر و همزمان با چهارمین روز بارش ها، 54 هزار امدادگر ژاپنی جستجوی خود را برای یافتن مفقودان گسترش داده اند اما سیل و رانش زمین سبب شده است که عملیات نجات با کندی پیش رود.

سازمان هواشناسی ژاپن از مردم مناطقی که بارش باران در آن شدید است خواست به هشدارها و راهنمایی هایی که توسط مسئولان اعلام می شود، توجه کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی