دیدار ترامپ با اعضای کنگره برای توضیح درباره دیدار با پوتین

کدخبر: ۲۲۶۵۴۱
اقتصادنیوز: کاخ سفید اعلام کرد، پس از انتقادهای صورت گرفته از عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در دیدار روز گذشته با رئیس جمهوری روسیه، دونالد ترامپ قرار است امروز سه شنبه با اعضای کنگره دیدار کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت، پس از آنکه بسیاری از قانونگذاران آمریکایی از عملکرد دونالد ترامپ در نشست روز دوشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در شهر هلسینکی فنلاند انتقاد کردند، دونالد ترامپ امروز با اعضای کنگره دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

کاخ سفید اعلام نکرد که کدام قانونگذاران کنگره در این دیدار شرکت می کنند و یا موضوع این جلسه چیست. این تنها برنامه کاری رئیس جمهوری آمریکا در روز سه شنبه عنوان شده است.

به گزارش ایرنا، پس از دیدار روز گذشته ترامپ- پوتین؛ 'جان مک کین' رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نشست مطبوعاتی دونالد ترامپ در هلسینکی را غم انگیزترین نمایشنامه رئیس جمهوری آمریکا تاکنون دانست و گفت: خسارات وارده ناشی از خودخواهی، معامله نادرست و همراهی با یک خودکامه دشوار است.

مک کین افزود: رئیس جمهوری ترامپ ثابت کرد که نه تنها قادر نیست، بلکه تمایلی به ایستادن در برابر پوتین ندارد. به نظر می رسید که او و پوتین از یک متن سخن می گویند زیرا رئیس جمهوری آگاهانه فرصتی برای دفاع از ستمگر در برابر سوالات منصفانه مطبوعات آزاد ایجاد کرد و بدون تردید به پوتین چارچوبی ارائه کرد تا بر تبلیغ و دروغ به جهان پافشاری کند.

سناتور آریزونا نشست مطبوعاتی ترامپ را به دلیل بی تجربگی، حرکتی رقت بار توصیف کرد و ادامه داد: این ها توییت های ماجراجویانه یک سیاستمدار تازه کار نبود. این ها انتخاب های عمدی رئیس جمهوری بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه در هلسینکی پایتخت فنلاند بیش از 2 ساعت به صورت خصوصی مذاکره کردند و سپس در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات آنها پاسخ گفتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی