اولین کشتی «ناوگان آزادی » امروز به غزه می‌رسد

کدخبر: ۲۲۹۰۲۲
اقتصادنیوز: فعالان در نوار غزه اعلام کردند، اولین کشتی "ناوگان آزادی" که هدفش در هم شکستن محاصره غزه است، احتمالا امروز یکشنبه به سواحل این منطقه می‌رسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، "ناوگان آزادی" ۲۱ ژوئیه برای شکستن محاصره نوار غزه حرکت کرد و پیش‌بینی می‌شود اولین کشتی باشد که امروز به سواحل غزه برسد.

پیر استامبول، رئیس اتحادیه یهودیان فرانسه برای تحقق صلح اعلام کرد که حدود ۴۰ فعال از ۱۵ کشور از جمله دو فرانسوی در این سفر حضور دارند.

مشابه اتفاقاتی که قبلا برای سایر کشتی‌ها می‌افتاد احتمالا این بار نیز یگان دریایی رژیم صهیونیستی این کشتی‌ها را قبل از رسیدن به بندر توقیف کند.

ریچارد سودان، خبرنگار پرس تی وی در انگلیس که در یکی از کشتی‌ها حضور دارد اعلام کرد که یکی از سه کشتی مذکور به دلیل نامشخص از این سفر خودداری کرده است و اکنون دو کشتی در راه نوار غزه هستند.

وی گفت که مسافران این کشتی از فعالان، خبرنگاران و یک نماینده پارلمان اردن تشکیل می‌شوند و این کشتی‌ها حامل کمک‌های پزشکی هستند.

در سال ۲۰۱۰ نیروی ویژه رژیم صهیونیستی ۹ فعال ترکیه‌ای را که برای شکستن محاصره غزه سفر کرده بودند به قتل رساندند. این مساله موجب قطع روابط ترکیه با اسرائیل تا سال ۲۰۱۶ شده بود.

رژیم صهیونیستی برای ممانعت از ورود موادی که می‌گوید در ساخت سلاح استفاده می‌شود، نوار غزه را محاصره کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید