فرماندهان نظامی از جنگ اقتصادی حرف می‌زنند اما دولت سکوت کرده

کدخبر: ۲۴۱۹۲۰
اقتصادنیوز: روزنامه اعتماد نوشت: شرایط اقتصادی کشور به‌گونه‌ای است که همه مسوولان اعم از نظامی و دولتی معتقدند دوران جنگ اقتصادی آغاز شده و کشور در شرایط جنگی قرار دارد. این اتفاق سبب شده تا فرماندهان ارشد نظامی کشور بیش از گذشته در برابر رسانه‌ها حاضر شده و درباره شرایط جنگ اقتصادی و نحوه مقابله با این جنگ اظهارنظر کنند.

به گزارش اقتصادنیوز، این روزنامه در ادامه نوشت: دولتی که روزه سکوت اختیار کرده و ظاهرا بنا ندارد پیرامون اتفاقات رخ داده در کشور و شرایط اقتصادی توضیحی ارایه دهد. به عقیده بسیاری از فعالان سیاسی سکوت دولت شرایط را برای سایرین فراهم کرده تا در حوزه‌های مختلف اظهارنظر کنند. در شرایطی که همگان منتظر توضیح دولت هستند، بیش از دوماه است که دولت حتی سخنگو ندارد تا او بتواند بار پاسخگویی را بر دوش کشیده و توضیحات لازم را ارایه دهد. برخی معتقدند که هر اظهارنظر و موضع‌گیری از سوی دولت باعث تحریک بازار و به صورت ویژه بازار ارز و طلا می‌شود و دولت با آگاهی از این موضوع تصمیم دارد مدتی سکوت اختیار کرده تا ثبات به شرایط اقتصادی بازگردد؛ موضوعی که شاید سایرین از توجه به آن غافل باشند.

یکی از هزاران سوالی که در شرایط امروز مطرح می‌شود آن است که چرا در چنین شرایطی که هرگونه اظهارنظر داخلی و خارجی موجب تلاطم بازار می‌شود، سایر مسوولان همچنان بر حضوری فعال در رسانه‌ها تاکید داشته و از هر فرصتی برای اظهارنظر استفاده می‌کنند؟ پاسخ روشن است؛ کسی باید باشد که شرایط را برای مردم توضیح دهد. دوران جنگ اقتصادی مدتی است در کشور آغاز شده و بسیاری از مسوولان اعم از نمایندگان مجلس، وزرای دولت و فرماندهان نظامی بر این موضوع صحه می‌گذارند. شاید یکی از دلایلی که فرماندهان نظامی آستین همت را بالا زده و پیوسته در حال صحبت در این باره هستند، پیشوند جنگ برای اقتصاد است.

جنگ امری نظامی است و شرکت در جنگ حضور افراد نظامی را طلب می‌کند. سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی فرمانده سپاه پاسداران سه روز گذشته در نشستی با تاکید بر اینکه راهکار مقابله با جنگ اقتصادی غرب علیه ایران، جهاد اقتصادی است، گفت: ضربه‌ای که جنگ اقتصادی در داخل وارد می‌کند از سایر ضربه‌های دشمن بیشتر است و سلاح مقابله با آن جهاد اقتصادی است. وی در ادامه افزود: جنگ اقتصادی، جنگ روانی و استفاده از وسایل الکترونیکی از جمله عوامل نفوذ دشمن است که این مهم هوشیاری مارا طلب می‌کند. پیش از جوانی، سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران در مرداد ماه امسال با نگارش دلنوشته‌ای از مواضع منفعلانه دولت انتقاد کرده و نوشته بود: «چرا با آن قهر و غضبی که در شما سراغ داریم و در رقابت‌های انتخاباتی یا با مخالفین خود بعضا به کار می‌بردید، با نارسایی‌ها و سوءمدیریت‌های بخش اقتصادی دولت برخورد نمی‌کنید؟!»

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در تیرماه امسال با مطرح کردن جنگ اقتصادی گفت: «جنگ امروز استکبار جهانی در مقابل کشور جنگ اقتصادی است. دشمن اقتصاد کشور را هدف قرار داده است و به دنبال این است که از این طریق به اهداف شوم خود جامعه عمل بپوشاند. ایران مستحکم‌تر از آن است که با جنگ روانی دشمن دچار خدشه شود.» سردار مرتضی قربانی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران نیز سه روز گذشته در جلسه‌ای با تاکید بر شرایط حساس کشور در دوران جنگ اقتصادی گفت: «امروز در جنگ اقتصادی، همه باید بسیج شویم و با اتحاد برای حمایت از رهبری در جبهه اقتصادی حرکت کنیم.»

حال باید منتظر ماند و به نظاره نشست که دولت تا چه زمانی می‌خواهد روزه سکوت اختیار کند و میدان را در اختیار دیگران قرار دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی