زائران برای خروج موقت خودرو، تمام مرزها را در سامانه ثبت کنند

کدخبر: ۲۴۶۳۸۴
اقتصادنیوز: گمرک ایران از زائران اربعین درخواست کرد تا در ثبت اطلاعات خروج موقت خودروها در سامانه گمرکی، مرز خروج را تمام مرزها ثبت کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گمرک ایران، معماری مدیر گمرک شلمچه اظهار کرد: در موارد متعددی مشاهده شده است که جهت خروج موقت خودرو، زائران مرز گمرک خروج را در زمان ثبت اطلاعات به اشتباه وارد می‌کنند و این موضوع در زمان خروج از مرز مشکلاتی را پیش می‌آورد و این در حالی است که صرفا خروج زائران از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران امکان پذیر است.

وی افزود: بنابراین با توجه به شرایط آب و هوایی پیشنهاد می‌شود گمرکات و زائران در زمان ثبت اطلاعات خروج موقت خودرو مرز خروج را  تمام مرزها ثبت کنند.

وی ادامه داد: تا روز شنبه تعداد ۳۲ هزار زائر ایرانی و ۳ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه جهت حضور در مراسم اربعین حسینی خارج شده اند.

معماری افزود: با رایزنی مسئولان گمرک ایران مقرر شده گمرک عراق هزینه ای بابت ورود ون، مینی بوس و اتوبوس از ایرانی ها دریافت نکند و ورود موقت این خودروها به خاک عراق رایگان است و این در حالی است که گمرک عراق از اتوبوس، ون و مینی بوس اتباع خارجی که عازم عتبات عالیات هستند مبلغ دویست دلار دریافت می کند و این موضوع را باید اتباع خارجی در زمان خروج با خودروهای خارجی خود در نظر داشته باشند که با توجه به تردد زائران خارجی از مرز آستارا و میر جاوه بسیار مهم است تا در زمان ورود به داخل خاک عراق مشکلی پیش نیاید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی