ضعیف‌ترین بازیکن این فصل استقلال و پرسپولیس

کدخبر: ۲۶۰۶۶۵
​اقتصاد نیوز:ربیع‌خواه، طاهرخانی و نعمتی از پرسپولیس، مرتضی تبریزی و ال‌حاجی گرو از استقلال ضعیف‌ترین بازیکنان این فصل دو تیم پایتخت بودند.
ضعیف‌ترین بازیکن این فصل استقلال و پرسپولیس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل ازسایت نود، نیم‌فصل نخست لیگ برتر با صدرنشینی مشترک پرسپولیس و پایانی شیرین برای استقلال به پایان رسید. در این نیم‌فصل چند ستاره پرسپولیس مانند شجاع و سیدجلال و نوراللهی درخشیدند. در آن سمت هم فرشید باقری، علی کریمی و فرشید اسماعیلی بهترین بازیکنان استقلال بودند. حالا سوال این است که کدام بازیکنان این دو تیم بدترین عملکرد را داشتند؟ ضعیف‌ترین بازیکنان استقلال و پرسپولیس در نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم را مرور می‌کنیم.

ضعیف‌ترین بازیکن پرسپولیس چه کسی بود؟

در جدول نمرات سایت نود، حمیدرضا طاهرخانی پایین‌ترین امتیاز را بین همه بازیکنانی دارد که این فصل برای پرسپولیس بازی کردند. طاهرخانی فقط در دو بازی این فصل بیشتر از سی دقیقه حضور داشت که در هر دو مسابقه هم نمره ضعیفِ 4 را کسب کرد. اگر این مقایسه را بین بازیکنانی داشته باشیم که حداقل در نیمی از مسابقات بیشتر از سی دقیقه بازی کردند، سیامک نعمتی قعرنشین می‌شود. نعمتی در این فصل میانگین نمره 3.29 را از آنالیزورهای نود گرفته است. البته سیامک پس از درخشش در هفته دوم مقابل فولاد، سه هفته خیلی بد داشت و نمره ضعیفی گرفت که باعث شد در میانگین کل‌اش تاثیر منفی پررنگی بگذارد. جالب است محسن ربیع‌خواه هم در نمرات آماری متریکا که بر اساس تعداد عملکرد هر بازیکن نمره می‌دهد و هم نمرات سایت نود که کیفی است، دومین بازیکن ضعیف پرسپولیس بود. 

ضعیف‌ترین بازیکن استقلال چه کسی بود؟

بمب نقل‌وانتقالاتی استقلال، ضعیف‌ترین بازیکن این فصل این تیم هم بود. مرتضی تبریزی که با سر و صدای زیادی آبی‌پوش شد، با معدل نمره 3.44 قعرنشین استقلالی‌های نمرات سایت نود است. تبریزی در 9 مسابقه‌ای که بیش از سی دقیقه حضور داشت، فقط یک گل زد و در بین استقلالی‌هایی که این فصل بیش از نیمی از مسابقات نمره گرفتند، قعرنشین است. اگر این مقایسه را بین همه بازیکنان استقلال داشته باشیم و ملاک حضور در حداقل نیمی از بازی‌ها را نادیده بگیریم، الحاجی گرو به قعر می‌رسد. این مهاجم جدا شده از استقلال، در نیم‌فصل نخست میانگین نمره 3.63 کسب کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید