چه بلایی بر سر مد افع تیم ملی فوتبال ایران آمده؟

کدخبر: ۲۶۳۸۷۰
اقتصاد نیوز: مهار پنالتی عمانی‌ها توسط بیرانوند، گلزنی علیرضا جهانبخش و درخشش اشکان دژاگه در ترکیب تیم ملی، مهم‌ترین نکات بازی یکشنبه شب ایران بود اما یک نکته مهم و کلیدی دیگر در این بازی وجود داشت که در سایه ماند و آن نمایش متزلزل سیدمجید حسینی بود.
چه بلایی بر سر مد افع تیم ملی فوتبال ایران آمده؟

به گزارش اقتصاد نیوز، مجید حسینی برای فیکس شدن در ترکیب تیم ملی فقط به چند دقیقه کوتاه در بازی مقابل مراکش در جام جهانی نیاز داشت. او در همان فرصت کوتاه چنان مقتدر و با اعتمادبه‌نفس بازی کرد که در دو بازی بعدی مقابل اسپانیا و پرتغال هم به طور کامل بازی کرد و به نظر می‌رسید تا سال‌ها زوج او و پورعلی‌گنجی، زوج اصلی خط دفاعی تیم ملی باشد اما از بازی اول مقابل یمن در جام ملت‌ها، این فرضیه کمی رنگ باخت. او دو اشتباه بد مقابل مهاجمان این تیم مرتکب شد و بعد از انجام یک خطای خشن در میانه میدان بود که کی‌روش از او قطع امید کرد و در بین دو نیمه، پژمان منتظری را جایگزین او کرد.

حسینی در دو بازی مقابل ویتنام و عراق هم نیمکت‌نشین بود اما کی‌روش که آن نمایش بد مقابل یمن را یک اتفاق می دانست، برای بازی با عمان دوباره به مدافع جوان تیمش اعتماد کرد و او را در ترکیب اصلی قرار داد. اما حسینی باز هم پاسخ خوبی به این اعتماد نداد. او در دقیقه اول بازی از مهاجم عمان جا ماند و مجبور شد روی او خطای پنالتی انجام دهد و اگر بیرانوند این پنالتی را نمی‌گرفت، معلوم نبود چه اتفاقی برای تیم ملی در این بازی می‌افتاد. حسینی در ادامه کمی بهتر ظاهر شد و یکی دو بار پاس‌های خطرناک هافبک‌های عمان را قطع کرد اما در نیمه دوم یک بار دیگر در نبرد با مهاجم عمان مغلوب شد و روی او خطا کرد. خطایی که پشت محوطه جریمه انجام شد و فرصت خوبی را برای عمانی‌ها فراهم کرد که البته از دست رفت.

مشخص نیست در این مدت چه اتفاقی برای حسینی افتاده است که او از یک مدافع مستحکم و بااعتمادبه‌نفس، تبدیل به یک مدافع متزلزل، بی‌روحیه و پراشتباه شده است. قطعا او توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد و نمایش‌های او در جام جهانی، پتانسیل او را به خوبی نشان داده است اما مشخص نیست او چرا از خودش این قدر فاصله گرفته و در بازی‌های تیم ملی، پراشتباه ظاهر می‌شود. شاید مصدومیت‌ها و نیمکت‌نشینی‌های گاه و بیگاه در تیم باشگاهی‌اش در ترکیه باعث کم شدن روحیه و اعتمادبه‌نفس او شده است اما هر چه هست او باید هر چه زودتر خوش را پیدا کند و به شرایط ایده‌آلش برگردد که اگر این اتفاق نیفتد، به زودی نه تنها از ترکیب اصلی بلکه از اردوهای تیم ملی هم دور خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند

      اقتصادنیوز: سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی