انتقال ۱۱ محکوم ایرانی از تایلند به کشور

کدخبر: ۲۹۷۲۰۳
اقتصادنیوز: معاون حقوق بشر و امور بین الملل و رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری گفت: ۱۱ تن از محکومان ایرانی از تایلند تحویل مقامات کشورمان شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل و رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری اعلام کرد: در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان یازده تن از محکومان به حبس ایرانی که سال‌ها در زندانهای تایلند دوران محکومیت خود را می‌گذرانیدند تحویل نماینده اعزامی کشورمان شدند و امروز صبح به تهران بازگشتند.

وی افزود: اتهام اکثر این افراد قاچاق مواد مخدر بوده و یک تن از این افراد در حال انتقال ساک امانی دوستان خود که در آن مواد مخدر جاسازی شده بود دستگیر شده است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری کشورمان در هشداری به هموطنان گفت: هنگام سفر پایبندی به قوانین کشورها را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و از ارتکاب رفتارهای خلاف قانون بپرهیزند که مجازات‌های سختی در انتظار آنهاست. در اکثر کشورها در قبال مواد مخدر قوانین سختگیرانه و مجازات‌های سرکوبگرانه‌ای وجود دارد که رهایی از آن به آسانی میسر نیست. گاهی افراد برای چند عدد قرص روانگردان به سال‌ها زندان محکوم شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید