نقش مهم دستیار ارشد ابوبکر البغدادی در شکار او

کدخبر: ۳۰۹۶۰۱
اقتصادنیوز: سازمان اطلاعاتی عراق فاش کرد که یکی از دستیاران ارشد رهبر گروه تروریستی داعش نقش مهمی در ردیابی و شکار وی داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، خبرگزاری «رویترز» در گزارشی اختصاصی، جزئیاتی درباره موقعیت‌یابی «ابوبکر البغدادی» و شکار وی منتشر کرده است.

رویترز به نقل از دو منبع امنیتی عراقی نوشت، «اسماعیل العیثاوی» دستیار رهبر داعش پس از آن‌که توسط مسئولان ترکیه بازداشت و به سازمان اطلاعات عراق تحویل داده شد، فاش کرد که البغدادی هر از گاهی مذاکراتی راهبردی و مهم با رهبران این گروه در مینی‌بوس‌هایی، که برای رد گم‌گنی میوه و سبزیجات حمل می‌کردند، برگزار می‌‌کند.

یکی از مسئولان امنیتی عراق گفت: «العیثاوی اطلاعاتی ارزشمندی ارائه داد که به تیم آژانس‌های امنیتی در عراق کمک کرد تا قطعات گمشده پازل تحرکات، رفت و آمدها و مکان‌هایی که البغدادی در آنجا مخفی می‌‌شد را تکمیل کنند.»

وی افزود: «العیثاوی جزئیاتی درباره پنج مرد، از جمله خودش، به ما داد که با البغدادی در خاک سوریه و در جاهای مختلف دیدار می‌کردند.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، عصر دیروز تأیید کرد که ابوبکر البغدادی طی عملیاتی در ادلب سوریه کشته شده است.

ترامپ گفت: «همکاری عراق بسیار فوق‌العاده بود؛ اگرچه نمی‌دانستند که عملیات ما چیست. کُردها هم اطلاعات مفیدی به ما دادند؛. با ترکیه هم در تماس بودیم و بر فراز برخی اراضی آنها پرواز کردیم و هیچ محدودیتی برای ما ایجاد نکردند. مأموریت، مخفیانه بود ولی با سرعت این کار را انجام دادیم.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی