استراماچونی به فوتبال ایران برنمی‌گردد؟

کدخبر: ۳۳۵۴۵۷
اقتصاد نیوز:اگر چه خبرنگار سرشناس ایتالیایی و نزدیک به آندره‌آ استراماچونی خبر مذاکره فدراسیون فوتبال ایران با این مربی را تائید کرده منتهی مدیر برنامه استراماچونی از طرف این مربی برای اسکوچیچ آرزوی موفقیت کرد تا اینگونه پرونده بازگشت او به فوتبال ایران را ببندد.
استراماچونی به فوتبال ایران برنمی‌گردد؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فوتبالی،در چنین شرایطی، روزنامه جام جم در شماره امروزش به نکته جالبی درباره استراماچونی اشاره کرده. اینکه بحث سپردن نیمکت تیم ملی به مرد خوش تیپ ایتالیایی مربوط به امروز و دیروز نبوده و ماهها قبل صحبتهایی در این زمینه مطرح شده بود که البته به نتیجه نرسیده است.

به نوشته این روزنامه، منابع خبری در فدراسیون فاش کردند بحث استراماچونی نزدیک به دو ماه قبل مطرح شد که در همان زمان وزیر ورزش با حضور این مربی مخالفت کرد. یکی از مسوولان باشگاه استقلال در آن زمان به مسعود سلطانی‌فر گفت در صورتی که استراماچونی به تیم‌ملی ملحق شود، احتمال دارد بخشی از طلب خود به استقلال را ببخشد. ماجرایی که درباره کالدرون هم مطرح شد و به وزارت ورزش پیشنهاد داده شد برای اینکه کالدرون بخشی از طلبش را به پرسپولیس ببخشد، سرمربی تیم ملی شود!

وزیر ورزش اما چند روز بعد و پس از بررسی این موضوع، به آن مسوول استقلال اعلام کرد پرونده استراماچونی از نظر آنها فعلا بسته است و نه تنها در تیم‌ملی که او در رده باشگاهی هم نمی‌تواند فعالیت کند. درباره کالدرون هم چنین نظری مشابهی داد. در واقع جدایی استراماچونی از استقلال باعث شد تا جنجال زیادی در ایران راه بیفتد و حتی طرفداران چند بار مقابل ساختمان این باشگاه تجمع کردند. آنها مقابل وزارت ورزش هم بارها تجمع کردند و علیه وزیر و وزارت شعارهای تندی دادند و به همین خاطر وزیر ورزش کلا اعتقادی به حضور این مربی در ایران ندارد. بدین ترتیب همان زمان پرونده حضور او در ایران بسته شد.

توضیح: ناراحتی وزیر ورزش از استرا تنها به خاطر تجمع هواداران معترض استقلال جلوی وزارت ورزش و باشگاه نیست. در روزهای اول رفتن استراماچونی از استقلال، وزیر ورزش از طریق وزارت امور خارجه و سفارت ایران در ایتالیا تلاش زیادی کرد تا مربی ایتالیایی محبوب آبی‌ها را به تهران برگرداند و هر طور شده به حساب او پول واریز کرد منتهی اتفاقاتی رخ داد که نهایتا استراماچونی قید بازگشت به ایران را زد و تمام تلاشهای وزیر ورزش و سایر مسئولان رده بالا از بین رفت. این موضوع، دلیل اصلی ناراحتی مسعود سلطانی‌فر از سرمربی سابق استقلال است و بعید است تا زمانی که او در  وزارت ورزش و جوانان باشد، استرا را دوباره در ایران ببینیم. البته استراماچونی در روزهایی که ایران بود انتقادهای زیادی را به مدیریت باشگاه استقلال و حتی مدیریت ورزش ایران داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید