از فروش اقساطی خودرو چه می دانید؟

کدخبر: ۳۰۳۶۷۶
شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که نیاز شدیدی به خودرو داشته ولی پول کافی برای خرید در اختیار نداشته باشید. اما هیچ جای نگرانی نیست؛ زیرا بازار خودرو به شیوه ای پایه ریزی شده که حتی این گونه افراد نیز دست خالی آن را ترک نمی کنند.
از فروش اقساطی خودرو چه می دانید؟

راه چاره برای این افراد، استفاده از فروش اقساطی خودرو است. این شیوه با داشتن مزایای بسیار، بین سایر روش های خرید خودرو خودنمایی و افراد بسیاری را به سمت خود جذب می کند. 

مطلب پیش رو به تشریح روش فروش اقساطی خودرو و مقایسه آن با سایر روش های خرید اختصاص دارد. ما را تا پایان همراهی کنید. 

انواع روش های خرید خودرو

روش های مختلفی برای خرید خودرو وجود دارد که متقاضی بر اساس میزان پول نقد، زمان دریافت خودرو و ...، اقدام به انتخاب هر یک آنها می کند. هر یک از این روش ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. 

خرید لیزینگی خودرو

در این روش که همان فروش اقساطی خودرو می باشد، فرد به شرکت های لیزینگی مراجعه نموده و از بین لیست ارائه شده توسط آنها، محصول مدنظر خود را انتخاب می کند. سپس نیمی از مبلغ کل خودرو را پرداخت نموده و باقیمانده آن را در چند قسط به حساب شرکت مربوطه واریز می کند. البته خرید اقساطی خودرو از طریق مراجعه به نمایشگاه های خودرو نیز قابل انجام است؛ اما باید توجه داشت که میزان تنوع محصولات و خدمات این دو قابل مقایسه با یکدیگر نیستند.  

مزایای خرید لیزینگی خودرو

  •  هزینه ها به صورت اقساطی پرداخت می شود به همین دلیل بسیاری از افراد ناتوان در پرداخت کل هزینه، به این روش روی می آورند. 
  •  زمان تحویل خودرو بسیار کوتاه است. مدت زمان تحویل خودرو در این روش معمولاً از یک هفته تا ده روز به طول می انجامد. 
  •  این روش بروکراسی کمتری داشته و نیازی نیست افراد وقت زیادی را صرف انجام مراحل کار کنند. 
  •  بندهای قرارداد به راحتی با شرایط خریدار تغییر می کنند. 
  •  تنوع خدمات در این روش بیشتر است. 

معایب خرید لیزینگی خودرو

راشین خودرو3

البته این روش، با معایبی همراه است که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. به عنوان مثال، قیمت تمام شده خودرو در مقایسه با خرید نقدی، بسیار بیشتر است. دلیل این موضوع، سودی است که به ازای اقساطی شدن پرداخت، از خریدار اخذ می شود.

شرایط مندرج در قرارداد فروش اقساطی خودرو

  • قرارداد فروش اقساطی خودرو از نوع اجاره به شرط تملیک است. استفاده از کلمه لیزینگ برای این روش، اشاره به این موضوع دارد. لیز (Lease)، به معنای کرایه و اجاره است و تمامی قوانین اجاره برای آن صدق می کند. در واقع خودرو در دست مستاجر و مالکیت آن در اختیار موجر قرار دارد. البته این شرایط موقتی است و پس از اتمام پرداخت تمامی اقساط، مالکیت آن نیز به خریدار منتقل می شود.  
  • تعیین کل مبلغ پرداختی با تفکیک اصل و فرع (سود)، یکی دیگر از موارد مهم مندرج در قرارداد است. سود شرکت های ارائه کننده این خدمات متغیر است و بر اساس توافق طرفین نهایی می شود. دستورالعمل مشخصی برای اخذ سود خرید خودرو از مشتری به این شیوه وجود دارد که شرکت ها موظف به اجرای آنها هستند. 
  •  تعداد اقساط و نحوه پرداخت در این روش با انعطاف بیشتری همراه است. اینگونه موارد، طی مذاکرات بین طرفین و بر اساس شرایط خریدار تعیین می شود؛ به این ترتیب مهلت پرداخت از 12 تا 60  ماه متغیر است. نحوه پرداخت نیز می تواند به شکل ماهانه، چندماهه و یا سالانه انجام شود.  

خرید مشارکتی خودرو

خدمات خرید مشارکتی خودرو، اغلب توسط شرکت های خودروسازی به مشتریان ارائه می شود. به این صورت که قراردادی بین فرد متقاضی و شرکت های مذکور منعقد شده و مبلغی بر اساس شرایط مندرج از خریدار اخذ می شود.

حسن استفاده از این روش، پرداخت مبلغ کمتر نسبت به خرید لیزینگی خودرو و یا خرید نقدی است. البته تحویل خودرو در روش مشارکتی، برخلاف روش های قبل، با تاخیر بیشتری انجام می شود. مدت زمان سپری شده بین واریز مبلغ و تحویل خودرو، بر اساس قرارداد تنظیم شده و چند ماه به طول می انجامد.

خرید نقدی خودرو

افرادی که در تامین کل مبلغ خودرو، با مشکلی مواجه نیستند می توانند از خدمات خرید نقدی خودرو استفاده کنند. در این روش هیچ هزینه اضافی بابت سود از مشتری کسر نشده و سند در لحظه خرید و پس از پرداخت پول به نام خریدار ثبت می شود. بنابراین انتخاب این روش کم دردسر، برای کسانی که از نقدینگی کافی برخوردار هستند به شدت توصیه می شود. 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، در صورت نیاز به شرکتی معتبر در زمینه فروش اقساطی خودرو می توانید  به سایت ما مراجعه نمایید .

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید