مجوز ساخت واحدهای تجاری در کیش ممنوع شد

کدخبر: ۳۲۴۸۹۵
اقتصادنیوز: گروه بنگاه ها – پس از 17 سال انتظار عاقبت اسناد مالکیت مرکز تجاری کیش آماده شد و در بیست و دومین روز بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی 22 سند به مالکان تحویل داده شد.
مجوز ساخت واحدهای تجاری در کیش ممنوع شد

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درمراسم اهدای اسناد مالکیت به غرفه داران مرکز تجاری کیش از تصمیم جدی این سازمان درجهت داشتن تجارتی اصولی خبرداد و گفت: دیگر هیچ مجوز ساخت مرکز تجاری در جزیره کیش صادر نمی شود. 

مظفری افزود: یکی از تصمیماتی که درشرایط اقتصادی کشور و رکود نسبی تجارت درجزیره کیش باید اتخاذ می شد، عدم صدور مجوز ساخت مراکز تجاری است ، این تصمیم سخت اما لازم است و درجهت بازاری سالم و تجارتی حرفه ای  مجوز ساخت مراکز تجاری داده نمی شود . 

او درباره اتمام صدور پایان کار مرکز تجاری کیش یادآورشد: از روزی که سازنده و سرمایه گذار مرکز تجاری وعده تحویل سند را داده بود بیش از 15 سال می گذرد که با پیگیری های اعضای هیات مدیره این مرکز و تلاش و همکاری های مسوولان سازمان این پروسه طی چند ماه به اتمام رسید و اسناد 502 واحد  تا پایان سال 98 تحویل داده می شود. 

مظفری با بیان اینکه طی این سال ها  مسوولان متعددی درکیش حضور داشتند و می توانستند مشکلات را حل کرده و آرامش خاطری که غرفه داران انتظار داشتند را تامین نمایند، افزود: اما برای برخی از مدیران انجام ندادن کارها آسان تراست و معمولا درکشورمان از مدیران سوال نمی شود با اینکه این وظایف را داشتی چرا این کارها را انجام نداده ای و کارهای انجام شده او بررسی می شوند. 

طبق گفته مظفری خود او 17 سال پیش در روز افتتاح مرکز تجاری کیش یکی از میهمانان ویژه بوده  و از اینکه طی این سال ها هنوز پایان کار صادرنشده و غرفه داران بلاتکلیف هستند ، متعجب است .

او یادآورشد : با بازدید از پروژه های نیمه کاره جزیره و مذاکره با سرمایه گذاران آنها مقرر شد یا کار ساخت آغاز شود ، یا سازمان طبق مقررات تصمیم جدیدی اتخاذ نماید تا هیچ پروژه نیمه کاره ای درجزیره کیش نباشد و  این اقدام موجب شد از 13 پروژه رها شده چند پروژه نیمه کاره احیا و دوباره وارد فاز ساخت و ساز شوند. 

مظفری درپایان گفت : برای سازمان احیای اعتبار از دست رفته سرمایه گذارانی که با تلاش خود درجزیره اقدام به ساخت و ساز و آبادانی کرده اند مهم است و بررسی و رسیدگی ویژه به صدورپایان کار این مرکز به همین خاطر بوده است . 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید