فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش؛ رهبر بازار خرده فروشی ایران

کدخبر: ۴۴۹۸۹۶
شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور با بیش از 3 هزار شعبه در31 استان، عرضه کننده کالاهای اساسی تندگردش است.
فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش؛ رهبر بازار خرده فروشی ایران

شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به عنوان بزرگ ترین برند خرده فروشی کشور، کار خود را از سال 1388 آغاز نمود. یک فروشگاه زنجیره ای هدفمند که از همان ابتدا سیاست فروش بیشتر و سود کمتر و تخفیف های همیشگی را در سرلوحه اهداف خود قرار داد. افق کوروش که زیر مجموعه گروه صنعتی گلرنگ است تا به امروز توانسته بیش از 3هزار شعبه در 460 شهر و 31 استان ایران افتتاح کند.

افق کوروش با استخدام بیش از 20 هزار کارمند و 2800 قلم کالای تندگردش حالا در صدر جدول خرده فروشی کشور ایستاده است. شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به تازگی در پی اهداف بلند مدت خود تصمیم به ایجاد تغییراتی در لوگوی خود گرفته است. در ادامه این مطلب ضمن نگاهی مختصر به فعالیت های این شرکت در سال های اخیر ماجرای بازطراحی لوگو و جزییات آن را برای شما بازگو خواهیم کرد.

راه اندازی  نخستین فروشگاه  دارک استور یا تمام اینترنتی افق کوروش

چشم انداز افق کوروش قرار گرفتن در فهرست 250 خرده فروشی برتر دنیا در سال 1404 است. از سوی دیگر یکی از اهداف افق کوروش، قرار گرفتن در مسیر توسعه و نوآوری همگام با رشد فناوری در دنیا است. فروشگاه زنجیره ای کوروش، در راستای قرار گرفتن در این مسیر در اردیبهشت امسال همزمان با پاندمی کرونا، اقدام به راه اندازی فروشگاه دارک استور خود کرده است. 

در اردیبهشت ماه سال جاری، افق کوروش برای بهینه سازی و تنوع خدمات خود به مشتریان همزمان با پاندمی کرونا نخستین شعبه فروشگاه تمام اینترنتی خود را تحت عنوان دارک استور افتتاح کرد. هدف از راه اندازی  فروشگاه تمام اینترنتی کوروش، افزایش؛ بهینه سازی و تنوع خدمات به مشتریان و بالابردن سرعت ارسال سفارشات مشتریان است.

اپلیکیشن افق کوروش با بیش از 1 میلیون نصب و 3 میلیون کاربر فعال

اپلیکیشن خرید افق کوروش بیش از 1 میلیون نصب داشته و 3 میلیون کاربر فعال دارد. فروشگاه زنجیره ای افق کوروش برای نمایش فرهنگ سازمانی خود که اهمیت به مشتری است، در دوران کرونا پروژه تحویل رایگان کالا را راه اندازی کرد. 

خرید آنلاین و تحویل رایگان از وب سایت افق کوروش

مصرف کنندگان به سادگی می توانند از پلتفرم آنلاین افق کوروش در بیش از 450 شهر در ایران اقدام به خرید آنلاین و تحویل رایگان کالا کنند. یکی از مزیت های تحویل کالا در افق کوروش، سرعت آن است. خرید اینترنتی کمتر از یک ساعت به دست مشتری می رسد. 

ارتباط با بیش از 400 تامین کننده، 400 برند و 400 گروه کالایی

شرکت فروشگاه زنجیره ای افق کوروش با بیش از 400 تامین کننده، 400 برند و 400 گروه کالایی در ارتباط است. کیفیت بالای کالاها اولویت این فروشگاه خرده فروشی محسوب می شود. 3000 آزمایش روزانه کنترل کیفیت کالا در افق کوروش انجام می شود. همه این ها در راستای اهمیت به مشتری و مصرف کننده و بهبود کیفیت خرید و تحویل کالا صورت می گیرد.

فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش

اهمیت لوگو در شهرت و محبوبیت کسب و کارها

 نشانه ها در لوگو نقش مهمی را ایفا می کند. آن ها صحبت از حرف مالکان و افراد فعال در آن کسب و کار دارند. صداقت، ارزش آفرینی، مشتری مداری و نوآوری به صورت نمادین در طراحی لوگوی فروشگاه زنجیره ای افق کوروش به چشم می خورد. افق کوروش که در حال حاضر بیش از 3 هزار فروشگاه در 31 استان و 450 شهر دارد، سعی کرده تا در بازطراحی لوگوی جدید خود اهداف و راهبرد افق کوروش را به وضوح نشان دهد. 

یک لوگوی ساده و کامل باعث ایجاد حس اعتماد بین افراد و سازمان می شود. مشاهده یک لوگوی بصری جذاب به کسب و کار شما در ذهن مردم مشروعیت می بخشد. ارائه قوی در لوگو از سوی برند منجر به درک قوی مخاطب می شود. در مقابل یک لوگوی ضعیف باعث ایجاد شک و بی اعتمادی به کسب و کار و برند تجاری شما خواهد شد. خیلی راحت می توان این موضوع را تشخیص داد. تنها کافی است به لوگوهای بدی که دیده اید، فکر کنید؛ چه احساسی نسبت به آن سازمان پیدا می کنید؟ 

تفسیر المان ها در طراحی لوگوی جدید فروشگاه زنجیره ای افق کوروش

فروشگاه زنجیره ای افق کوروش به عنوان رهبر بازار خرده فروشی ایران با توجه به اهمیت این موضوع اقدام به طراحی مجدد لوگوی برند تجاری خود کرده است. یک لوگوی قوی و جذاب باعث می شود تا شما از دیگران و حتی رقبای خود متمایز شوید. لوگو در تمام کسب و کارهای قوی و شناخته شده دنیا مسیری برای برجسته شدن بوده است.

در عین حال بسیاری از کسب و کار ها همانند فروشگاه زنجیره ای افق کوروش با طراحی یک لوگوی کامل، نوآورانه و جذاب به لحاظ بصری، فرصتی پیدا می کنند تا نام تجاری خود را در ذهن مصرف کننده ثبت کنند. افراد باید بتوانند لوگوی شما را بشناسند و به خاطر بسپارند.

در طراحی لوگوی جدید از المان هایی برای نشان دادن مسیر و هدف استفاده شده است. در این لوگو «فلش» نمادی از راهبری برای رسیدن به هدف و «دایره» نمادی از خود هدف در نظر گرفته شده است. یکی از اهداف مهم فروشگاه زنجیره ای افق کوروش، بهینه کردن زنجیره ارزش و تعامل طولانی مدت با ذینفعان است. افق کوروش با حضور یکپارچه در بازار ایران امکان خرید هوشمندانه تر و زندگی بهتر و با کیفیت را در مسیر راهبری خود قرار داده است. همان مسیری که به صورت فلشی نمادین در لوگوی جدید آن به تصویر کشیده شده است. 

منبع: مجله کوروش

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی