چطور سهمیه بنزین بیشتری برای خودروی شخصی بگیریم؟

کدخبر: ۴۶۵۱۵۲
در شروع سهمیه بندی بنزین و افزایش بهای سوخت، بسیاری از خودروهای شخصی با دریافت ۶۰ لیتر سهمیه نمی‌توانند برای مسافرکشی و کارکردن در سیستم حمل و نقل درون و برون شهری به فعالیت خود ادامه دهند.
چطور سهمیه بنزین بیشتری برای خودروی شخصی بگیریم؟

 سوالی که ذهن بسیاری از رانندگان را به خود مشغول کرده است این است که چطور سهمیه بیشتری برای خودروی شخصی خود بگیرند؟  یکی از راهکارهای تامین بهای سوخت و استفاده از سهمیه بنزین دولتی با نرخ ۱۵۰۰ تومان، ثبت ‌نام راننده در تاکسی‌های اینترنتی است.

با ثبت نام به عنوان راننده در تاکسی آنلاین می‌توانید طبق کارکرد هر ماه سهمیه بنزین دولتی دریافت کنید. خودروهای دوگانه سوز، شخصی و بنزینی می توانند بر اساس پیمایش ماهیانه سهمیه بنزین دریافت کنند. به عنوان مثال پس از اینکه مراحل استخدام راننده در تاکسی اینترنتی را طی کردید و مشغول به کار شوید؛

در یک ماه پس از مصرف ۶۰ لیتر سهمیه خودتان و طی کردن مسافتی حدود 500 کلیومتر اسم و اطلاعات خودروی شما به عنوان تاکسی آنلاین فعال، به وزارت کشور ارسال می‌شود و پس از بررسی، مابین‌التفاوت بنزین ۳۰۰۰ هزارتومانی و نرخ دولتی آن یعنی ۱۵۰۰ تومان به حساب شما واریز می‌شود. 

شرایط کامل دریافت سهمیه رایگان بنزین برای تاکسی های اینترنتی 

استخدام  راننده تاکسی آنلاین برای همه افرادی که خودروی شخصی دارند امکان پذیراست و همه رانندگان تاکسی اینترنتی سهمیه بنزین دریافت می‌کنند؛ در ادامه شرایط و قوانین مربوط به آن را توضیح می‌دهیم. 

تپسی

آیا همه رانندگان تاکسی آنلاین سهمیه بنزین دارند؟ 

تاکسیهای آنلاین مثل تاکسی شهری سهمیه بنزین دارند و در بازه زمانی یک ماهه سهمیه بنزین آنها واریز می‌شود. شرکت های تاکسی اینترنتی پس از ثبت نام راننده تمامی اطلاعات مورد نیاز برای دریافت سهمیه سوخت را در سامانه ثبت می‌کنند و در پایان هر ماه مجموع پیمایش هر راننده را به وزارت کشور اعلام می‌کنند و از طریق سامانه سماس و طبق پیمایش، واریز سهمیه بنزین انجام می‌شود.

رانندگانی که حداقل 200 کیلومتر را طی کرده باشند سهمیه سوخت دریافت می‌کنند. به عنوان مثال به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۸.۷۵  لیتر سهمیه برای خودرو های بنزینی تا سقف ۳۰۰ لیتر در ماه واریز خواهد شد. 

آیا به ماشین دوگانه سوز هم سهمیه تعلق می‌گیرد؟

واریز سهمیه بنزین برای تمامی رانندگان تاکسی اینترنتی، براساس کیلومتر طی شده انجام می‌شود. 

برای رانندگان به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش:

۸.۷۵  لیتر سهمیه برای خودرو های بنزینی تا سقف ۳۰۰ لیتر در ماه

۵.۲۵ لیتر برای خودرو های دوگانه سوز تا سقف ۱۸۰ لیتر در ماه

چطور سهمیه بنزین خود را استفاده کنم؟ 

برای دریافت سهمیه بنزین، حداقل ۲۰۰ کیلومتر در یک ماه کارکرد داشته باشید. 

تاکسی های اینترنتی پس از واریز سهمیه بنزین به شما اطلاع رسانی می‌کنند. هنگامی که از طریق تپسی به شما اطلاع داده شود واریز سهمیه بنزین انجام شده است؛ باهمراه داشتن کد ملی خود به جایگاه سوخت مراجعه کنید. توجه کنید دریافت سهمیه بنزین نیازی به همراه داشتن کارت سوخت ندارد و با استفاده از دستگاه به‌پرداخت بانک ملت موجود در جایگاه، از سهمیه سوخت واریز شده به حسابتان می توانید استفاده کنید .

برای مشاهده تمامی اطلاعات مرتبط با سهمیه سوختی که به راننده تاکسی اینترنتی تعلق می‌گیرد، می‌توانید وارد سامانه سماس شوید. 

 سامانه سماس چیست؟

سامانه‌ای ست که رانندگان تاکسی آنلاین می‌توانند در آن، اطلاعات مربوط به سهمیه سوخت خود را مشاهده نمایند.

سماس سامانه مشترک اطلاعات سفر است که با هدف سهمیه‌بندی سوخت برای رانندگان تپسی و دیگر تاکسی‌های اینترنتی، رانندگان آژانس‌ها و سرویس مدارس و…برای تسهیل اعطای سهمیه سوخت رانندگان در دسترس است. تاکسی‌های اینترنتی فهرست رانندگان فعال خود را در سامانه سماس بارگذاری می‌کنند و رانندگان می‌توانند با ورود به این سامانه، مانده اعتبار کارت سوخت خود را ببینید.

این اطلاعات شامل موارد زیر است:

• تاریخچه واریز اعتبار سوخت

• تاریخچه برداشت اعتبار سوخت

• مانده اعتبار سوخت

در صورتی که تمایل دارید یکی از رانندگان تاکسی اینترنتی باشید که علاوه بر  داشتن مزایای تخفیفی، ساعت کاری منعطف، طرح های تشویقی از سهمیه بنزین هم استفاده کنید، فرم استخدام راننده را تکمیل کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند

      اقتصادنیوز: سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه