خرید مداد، مداد رنگی و پاک کن

کدخبر: ۴۶۷۷۳۹
مداد ابتدایی ترین ابزاری است که برای طراحی و نوشتن مورد استفاده قرار می گیرد و اولین چیزی که با شنیدن نام آن در ذهن نقش می بندد ظاهر ساده آن است که از یک استوانه چوبی و یک مغزی از جنس گرفیت تشکیل شده است.
خرید مداد، مداد رنگی و پاک کن

مداد در گذشته با عنوان مرکب تحریر شناخته می شد و پیدایش آن را به زن و شوهری انگلیسی نسبت می دهند که یک تکه گرافیت را بین دو تکه چوب قرار دادند و این ابزار را اختراع کردند. مداد دارای مغز گرافیتی است که درجه سختی و نرمی آن به مقدار رسی که با گرافیت ترکیب شده است بستگی دارد.

هر چه میزان رس موجود در گرافیت بیشتر باشد درجه سختی  مداد هم بیشتر خواهد بود. مداد رنگی  برخلاف مداد گرافیتی دارای درجات مختلف از نظر سختی نمی باشد و نسبتا نرم است. برای خرید مداد در انواع مختلف آن می توانید به سایت چی بخونم مراجعه کنید.

دسته بندی های مدادها

مدادها را می توان براساس کاربرد و هدف، ساختار، جنس و مغز مداد دسته بندی کرد. هنگام خرید مداد باید مشخص کنیم  که مداد را برای چه منظور احتیاج داریم، برای نوشتن، طراحی، نقاشی و … زیرا هر مداد برای کاربرد خاصی در نظر گرفته شده است. مدادها از نظر ساختاری هم متفاوتند از نمونه های بارز آن می توانیم به مداد نوکی و یا اتود اشاره کنیم. مدادها براساس دسته بندی بالا به شرح زیر می باشند:

مداد مشق

مدادهای مشق همان مدادهای HB معمولی هستند که برای نوشتن مناسبند و از نظر درجه سختی متوسط و همیشه در دسترس هستند.

مدادهای مخصوص تست زنی

مدادهای مخصوص تست زنی معمولا از نظر درجه سختی بین مدادهای HB و B2 هستند و نوک نرم آن ها برای پر کردن پاسخنامه مناسب است.

مدادهای طراحی و نقاشی

مدادهای طراحی و نقاشی از تنوع بالایی نسبت به مدادهای تست زنی برخوردارند، برای ایجاد خطوط ظریف از مدادهایی با درجه سختی بالا و برای ایجاد سایه روشن از مدادهایی با نوک نرم تر استفاده می شود.

مداد گرافیتی

مداد گرافیتی با آن دسته از مدادهای گرافیتی که مغز گرافیت آن ها بین دو چوب قرار گرفته متفاوت است، اطراف این نوع مداد گرافیتی ها را پلاستیک و یا کاغذ پوشانده و نیازی به تراشیدن ندارند و اثری که از خود به جا می گذارند به راحتی پاک میشود.

مداد زغالی

مداد زغالی از دیگر ابزارهای طراحی و نقاشی است که از زغال فشرده تشکیل شده است و فقط به رنگ مشکی تولید می شود. ترکیب این مداد از ترکیب واکس، خاک رس و زغال ساخته شده است. مداد زغالی آلودگی زیادی ایجاد می کند اما مورد علاقه هنرمندان بسیاری می باشد.

مداد کربنی

مداد کربن از ترکیب رنگدانه ها و خاک رس ساخته می شود و می توانیم تیرگی آن را با اضافه کردن زغال، بیشتر و یا کمتر کنیم. مداد کربنی در طراحی و نقاشی زمانی کاربرد دارد که بخواهیم خطوط واضحی داشته باشیم و نخواهیم درخشش گرافیت و کثیفی زغال در طرحمان ایجاد شود.

انواع مداد از نظر درجه سختی و نرمی

مدادهای نرم و یا سری B

مدادهای نرم و یا سری B نوک پهنی دارند و برای طراحی و نقاشی مناسب هستند شماره های بالای سری B مثل B6 ،B5 ،B4 ،B3 به مراتب از نوک پهن تری برخوردار هستند و برای استفاده از مغز آن ها به جای تراش می توان از کاتر استفاده کرد زیرا تراش مغز مداد را از بین می برد اما کاتر فقط چوب اطراف آن را می تراشد.

مدادهای معمولی HB

مدادهای معمولی HB که در همه جا وجود دارند، همان مداد هایی هستند که در هر خانه ای پیدا می شوند. مدادهای HB از نظر درجه سختی و نرمی در حد متوسط می باشند که برای طراحی هم مناسب هستند.

مدادهای سخت و یا سری H

مدادهای سخت سری H از درجه سختی بیشتری برخوردارند و هنگام نوشتن متوجه نوک خشک آن می شوید از انواع دیگر مدادهای سری H می توان به H1 ،H2 ،H3 ،H4 اشاره کرد.

بهترین برند های ایرانی و خارجی مداد

از معروفترین برندهای تولید کننده مداد ایرانی می توانیم به پارس مداد، فکتیس، پارس تحریر، سی بی اس، ادمیرال، آریا، ایما، اوآسیس، پارسا، شرکت آریا و از معروف ترین برندهای تولید کننده مداد خارجی می توان به فابرکاستل، استدلر، عادل، کلمبیا، لینتون، هندوستان پنسیل، تام بو و… اشاره کنیم. فروشگاه اینترنتی چی بخونم بهترین برندهای مداد را با بهترین کیفیت عرضه کرده و شما برای خرید مداد با مراجعه به سایت چی بخونم می توانید از تخفیفات ویژه برخوردار شده و یک خرید فوق العاده را تجربه کنید.

 انواع پاک کن و مواد تشکیل دهنده آن

پاک کن وینیل

پاک کن وینیل از ترکیب پلاستیک با وینیل ساخته شده، این نوع پاک کن ها سخت و بادوام هستند، اثر مداد و خودکار را به راحتی میتوانید با پاک کن وینیل پاک کنید و جرم آن را بعد از پاک کردن به صورت گلوله درآورده و ضایعات آن را تمیز کنید. بهتر است حین پاک کردن فشار زیادی به پاک کن نیاوریم چون امکان پاره شدن کاغذ وجود دارد.

پاک کن

پاک کن لاستیکی

پاک کن لاستیکی که به پاک کن صورتی هم معروف است یکی از قدیمی ترین و بادوام ترین پاکن ها است اما اثر جوهر و یا مرکب را به خوبی پاک نمی کند اما اگر فشار زیادی بر روی آن بیاوریم ممکنه این اتفاق پیش بیاید. باید مراقب بود در صورتی که فشار زیادی به آن بیاوریم احتمال نصف شدن آن از وسط وجود دارد.

پاک کن صابونی

پاک کن صابونی جزء پاکن های نرم و منعطف قرار دارد که معمولا از لحاظ ظاهری مستطیل شکل است، این نوع از پاکن ها اثر جوهر و مداد را تا حد زیادی برطرف می کنند. پاک کن صابونی بیشتر مورد پسند هنرمندان است زیرا اثر قلمو را به راحتی محو می کند و می توانند جزئی ترین قسمت های اثر هنری خود را اصلاح کنند.

پاک کن خمیری

پاک کن خمیری انعطاف پذیری و جذب بالای آن باعث شده است که این نوع پاکن در بین هنرمندان و نقاشان از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. پاکن خمیری علاوه بر این که گرافیت را از کاغذ بیرون میکشد و جذب خود میکند از خود ضایعات به جا نمی گذارد. توجه داشته باشید پاک کن خمیری را نباید در مجاورت هوای گرم قرار دهیم چون شکل اولیه خود را از دست داده و دیگر قابل استفاده نمی باشد.

پاک کن اتودی

پاک کن اتودی به لحاظ ظاهری خیلی شبیه اتود می باشد اما داخل بدنه پاکن های اتودی، پاک کن های باریکی جای گرفتند که میتوان گفت به دو نوع نازک و ضخیم تقسیم می شوند. نوع نازک آن مونو زیرو نام دارد که برای ایجاد نور در طراحی مورد استفاده قرار میگیرد. مغز این پاک کن مدادی ها در صورت اتمام قابل خریداری و تعویض خواهند بود.

 هنگام خرید پاکن به چه نکاتی توجه کنیم:

  1. کاربرد و جنس ماده‌ای که پاک کن از آن تولید شده در عملکرد آن تاثیرگذار است.
  2. پاک کن هایی که پوشش مقوایی دارند به سختی نصف می شوند.
  3. پاک کن هایی که ضایعات کمتری تولید می کنند تمیز و بهتر هستند.
  4. به ابعاد و اندازه پاک کن توجه کنید.
  5. پاک کنی انتخاب کنید که فشار کمتری به دست وارد کرده و باعث خستگی نشود.
  6. استفاده از مواد مجاز در تولید پاک کن که نه باعث حسایت پوستی شود و نه بوی ترکیبات و بخارات سمی آن به مشام برسد.

معروف ترین برندهای پاک کن را بشناسیم

از معروف ترین برند های پاک کن می توان به پارسی کار اشاره کرد، پارسی کار یک برند ایرانی است و زیر مجموعه برند اشکان تجارت آرام که تولید محصولات خود را در قالب نوشت افزار و لوازم آموزشی فانتزی از سال 1396 آغاز کرد. از بین برندهای خارجی هم می توان به استدلر، فابرکاستل، فکتیس، کنکو، کرونا اشاره کرد، برای خرید پاک کن با تخفیف ویژه می توانید به سایت چی بخونم مراجعه کنید.

خرید مداد رنگی

مداد رنگی های اولیه در قالب مداد رنگی های روغنی در سال 1834 توسط یوهان استدلر بوجود آمد و مارک فابرکاستل هم در سال 1924 وارد دنیای هنر شد.

باستان شناسان انگلیسی در حوالی دریاچه اسکاربروگ یورک شایر از 10 هزار سال قبل مداد رنگی را کشف کردند که از رنگدانه های معدنی قرمز ساخته شده است به نام اکر، ابعاد این مداد رنگی 22 میلی متر طول و 7 میلیمتر عرض آن است و ظاهرا در گذشته برای رنگ آمیزی پوست حیوانات کاربرد داشته اند. مداد رنگی همان مداد معمولی است اما در مغز آن از رنگدانه های رنگی استفاده شده است، مغز مداد رنگی از ترکیب رنگدانه های رنگی فشرده و نوعی خاک رس و موم تشکیل شده است.

مداد رنگی ها از نظر سختی درجه بندی ندارند و مغز همه آن ها نسبتا نرم است. مداد رنگی ها بر روی همه کاغذ ها قابل استفاده می باشند به جزء کاغذ گلاسه و کاغذ های خیلی زبر.

کاربرد مداد رنگی ها

مداد رنگی ها از نظر کاربرد کیفیت های متفاوتی دارند برای مثال مداد رنگی که برای هنرمندان تولید می شود از لحاظ کیفیت و غلظت رنگدانه و مقاومت در برابر نور خورشید جزء بهترین نمونه هاست و مداد رنگی مخصوص کودکان با توجه به کیفیت مطلوب آن به راحتی از روی کاغذ پاک می شود.

مداد رنگی2

هنگام خرید مداد رنگی به نکات زیر توجه کنید:

  • مداد رنگی باید دارای یک جعبه مناسب جهت حمل و نقل باشد.
  • درهنگام خرید به بدنه مداد رنگی توجه کرده و از بین سه، پنج یا شش ضلعی با هر کدام احساس راحتی کردید، آن را خریداری کنید.
  • تنوع مداد رنگی نکته ایست که باید به آن توجه و در صورت تمایل نمونه ای با رنگ بندی بالا خریداری کنید.
  • هنگام خرید به کیفیت ساخت آن توجه کنید.
  • متناسب با کاغذ، مداد رنگی خود را انتخاب کنید.

برترین برندهای ایرانی و خارجی مداد رنگی

از معروف ترین برندهای مطرح ایرانی مداد رنگی می توان به ادمیرال، پیکاسو، فکتیس، پنتر، آریا، پارسیکار و از معروف ترین برندهای خارجی فابرکاستل، پریسماکالر، کنته پاریس، استدلر و… اشاره کرد.

برای خرید مداد رنگی از برندهای مختلف با تخفیف ویژه می توانید به سایت فروشگاهی چی بخونم مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی