محاسن و مخاطرات خرید اقساطی خودرو

کدخبر: ۵۱۴۰۱۴
آیا تاکنون به خرید خودرو جدید یا تعویض خودرو خود فکر کرده‌اید؟
محاسن و مخاطرات خرید اقساطی خودرو

 بدون شک یکی از اولین گزینه‌هایی که در ذهن افراد هنگام خرید خودرو می‌آید، فروش اقساطی خودرو است. اما در این میان محاسن و مخاطراتی وجود دارد که هنگام خرید اقساطی خودرو باید به آن توجه کنید. در واقع بدون دانستن یک سری نکات ممکن است خرید خوبی را تجربه نکنید. در این مقاله قصد داریم به محاسن و مخاطرات خرید اقساطی خودرو بپردازیم.

بهتر انتخاب کنید اما کمتر هزینه کنید

به نظر شما راه پیشرفت دیگران در خرید خودروهای لوکس چیست؟ هیچ رمز و راز و جادوی خاصی برای پیشرفت وجود ندارد. تنها برخی از افراد از سرمایه خود استفاده بهتری کرده و بنابراین زودتر پیشرفت می‌کنند.

اگر به فکر خرید خودرو هستید، فروش اقساطی خودرو یکی از بهترین راه‌هایی است که کمک می‌کند تا سرمایه تان را دور نریزید. چرا باید خودرویی را به شکل نقد خریداری نمود در حالی که می‌توان خودرویی مجهز تر را از آن خود کرد؟

خرید اقساطی خودرو به شما این امکان را می‌دهد تا در یک بازه زمانی طولانی مبلغ لازم برای خرید یک خودرو مجهز را بپردازید. در حالی که خرید نقدی انتخاب شما را محدود به بودجه شما هنگام خرید می‌کند.

تحویل خودرو با تاخیر است یا فوری؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که هنگام فروش اقساطی خودرو باید به آن توجه کنید، این است که خودرو چه زمانی به شما تحویل داده خواهد شد؟ این گزینه معمولا هنگام عقد قرارداد ذکر می‌شود.

شرکت سپند خودرو به محض عقد قرار داد و پرداخت مبلغ پیش پرداخت به صورت آنی خودرو را به مشتری تحویل خواهد داد. این شرکت هیچگونه تحویل مدت داری را در روند خود نداشته و مشتری بلافاصله بعد از پرداخت مبلغ اولیه، خودرو را در جلوی درب شرکت تحویل خواهد گرفت.

پرداخت اقساط

هنگام پرداخت اقساط می‌توان خودرو را تعویض کرد؟

قبل از این که یک خودرو را به شکل اقساطی خریداری کنید، باید به شرایط فروش اقساطی خودرو توجه ویژه داشته باشید. یکی از شرایطی که در حین قرارداد در شرکت سپند خودرو ذکر می‌شود، امکان تعویض خودرو در حین پرداخت اقساط است. این شرط به این معنی است که اگر حین پرداخت اقساط خودرو به هردلیلی قصد تعویض خودرو با خودروی دیگری را داشتید، این امکان در شرکت سپند خودرو برای شما فراهم است. شرکت سپند خودرو با این کار، گستره انتخاب را برای مشتری زیاد کرده و در نتیجه مشتریان رضایت بیشتری را دارند.

خودرو را بدون کارشناسی نخرید!

یکی از معضلاتی که هنگام خرید فروش اقساطی خودرو وجود دارد، این است که خودرو دچار مشکل خاصی باشد. در واقع لازم است تا قبل از این که مبلغی را بابت خودرو پرداخت کنید، به خوبی آن را کارشناسی و عیب یابی کنید. یکی از امکاناتی که هنگام عقد قرارداد با شرکت سپند خودرو برای خرید خودرو وجود دارد، این است که می‌توانید خودرو را حین خرید کارشناسی کرده و از سلامت کارکرد آن مطمئن شوید.

قبل از تحویل خودرو هیچ مبلغی را پرداخت نکنید

یکی از ترس­های مشتریان از فروش اقساطی خودرو، موضوع کلاهبرداری است. شما به عنوان یک خریدار باید بدانید که چه خودرویی و تحت چه شرایطی به شما فروخته خواهد شد؟ بنابراین پرداخت هر گونه مبلغ قبل از این که خودرو را تحویل بگیرید، امکان کلاهبرداری را افزایش می‌دهد.

شرکت سپند خودرو با داشتن سابقه 15 ساله در فروش اقساطی ایران خودرو و فروش اقساطی سایپا سابقه درخشانی در این زمینه دارد. این شرکت هیچ گونه مبلغی را قبل از تحویل خودرو به مشتری اخذ نخواهد کرد و تمامی پرداخت‌ها مربوط به زمان بعد از تحویل خودرو خواهد بود. با این کار اطمینان و رضایت خاطر مشتری بیشتر خواهد بود.

تکلیف سند خودرو هنگام خرید قسطی چه می‌شود؟

سوال مهمی که هنگام خرید خودرو به شکل قسطی مطرح می‌شود، این است که سند خودرو چه زمانی و تحت چه شرایطی به نام خریدار می‌شود؟ قبل از هر چیز باید بدانید که اگر خودرو را از جای معتبری خریداری نکرده باشید، ممکن است در هنگام سند زدن دچار مشکلات فراوانی شوید. زیرا امکان تاخیر در سند زدن به نام خریدار و یا حتی امکان کلاهبرداری در این مرحله وجود خواهد داشت.

جالب است بدانید که یکی از شرایط فروش اقساطی خودرو در شرکت سپند خودرو این است که سند به نام خریدار زده می‌شود و تنها سه دانگ سند خودرو تا اتمام پرداخت اقساط در رهن شرکت خواهد بود.

اقساط خودرو

آیا امکان تسویه تسهیلات قبل از پایان مدت بازپرداخت وجود دارد؟

از جمله نکات مهمی که هنگام فروش اقساط خودرو وجود دارد، شرایط پرداخت اقساط است. لازم است تا هنگام عقد قرار داد به اقساط و نحوه پرداخت آن توجه کنید. برای مثال به این نکته توجه کنید که آیا امکان تسویه تسهیلات قبل از پایان زمان تعیین شده برای بازپرداخت وجود دارد؟

شرکت سپند خودرو این شرایط ویژه را برای فروش اقساطی خودرو فراهم آورده است. در شرکت سپند خودرو خریدار در هر زمانی قبل از اتمام مدت بازپرداخت می‌تواند تسهیلات خود را تسویه کند. علاوه بر آن امکان کسر سودهای آتی و در نهایت پرداخت سود کمتر نیز وجود دارد.

آیا تمایل دارید خودرو را بیمه بدنه کنید؟

بیمه کردن بدنه خودرو هنگام خرید، امریست که برخی از افراد تمایلی به آن ندارند. اما با اجبار طرف مقابل مواجه شده و به همین دلیل می‌بایست هزینه اضافه تر از مبلغ خودرو را پرداخت کنند. اما در شرکت سپند خودرو هنگام خرید اقساطی، با این اتفاق مواجه نخواهید شد. زیرا بیمه بدنه خودرو هنگام عقد قرارداد اجباری نیست.

کلام آخر

فروش اقساطی خودرو به عنوان یکی از گزینه‌های مهم هنگام خرید یک خودرو همواره در ذهن خریداران است. اما مزایا و محاسنی که این روش خرید دارد، جزو اطلاعات مهمی است که برای خرید قسطی خودرو باید بدانید. در واقع این روش در کنار مزایای خوبی که دارد، مخاطراتی نیز دارد که ممکن است منجر به از دست رفتن سرمایه خریدار شود. در این مقاله به مزایا و محاسن آن پرداخته و شرکت سپند خودرو را به عنوان یک شرکت معتبر و دارای 15 سال سابقه فعالیت و  جواز صنفی درجه کیفی 1 معرفی کردیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید