3 مقصد برای تجربه بی‌نهایت از زیبایی و آرامش

کدخبر: ۵۵۴۷۴۶
ایران دومین کشور پرجمعیت و پهناور در خاورمیانه است که سرتاسر آن پر از شگفتی است. اگر روحیه ای ماجراجو و علاقه‌مند به گردشگری دارید ایران یکی از آن مقاصد است، که برایتان بسیار حیرت انگیز خواهد بود. از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد که حتما باید یک بار از آن ها بازدید کرد.
3 مقصد برای تجربه بی‌نهایت از زیبایی و آرامش

ایران یکی از کشورهایی است که هر چهار فصل را می‌توانید در آن ببینید. یکی از جاهای دیدنی ایران که چشم اندازی بی‌نطیر را در هر چهار فصل به شما خواهد داد شهرهای شمالی ایران است، که به واسطه جنگل‌های سرسبز و آب و هوای دلنشین به یکی از بهترین مقاصد برای سفر هم تبدیل شده‌ است. در کنار جاذبه‌های طبیعی این شهرها، جاذبه‌های تاریخی آنها نیز نظر هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کنند. 

مازیچال مازندران از قدیمی ترین روستاهای شمال

اجاره ویلا در شمال

یکی از زیباترین روستاهای مازندران، روستای رویایی مازیچال است که با طبیعت مسحورکننده خود، هر نگاهی را به سمت خود جلب می‌کند. این روستای ییلاقی در کلاردشت مازندران واقع شده است. کلاردشت فاصله‌ی بسیار کمی تا تهران و چالوس دارد، به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای سفری کوتاه برای ساکنین پایتخت باشد. جنگل‌های انبوه، کوه‌ها، تپه‌ها و دشت‌های رنگین، باعث شده‌اند تا موقعیت این روستا در بین گردشگران ممتاز و کم‌نظیر باشد. شما می‌توانید با اجاره ویلا در شمال آرامش بی‌حد و حصری را در این شهرهای شمالی تجربه کنید.

این روستای بسیار زیبا جاهای دیدنی زیادی در کنار طبیعت بی مثالش دارد، که از میان آنها می‌توان به پوشش گیاهی آن، حیات وحش و جنگل های بلوطش اشاره کرد. این روستا دارای گل های وحشی مانند بنفشه، پامچال و گل چلچراغ است که فقط در بهار می‌توان آنها را دید.

یکی دیگر از جاذبه‌های تماشایی روستای مازیچال، جاده جنگلی پر از درختان بلوط این منطقه است که گاهی مه غلیظی جاده آن را در بر می‌گیرد. این روستای ییلاقی در تمامی فصل‌های سال، تماشایی است. اما اگر علاقه‌ به کمپینگ در دل طبیعت دارید، پیشنهاد می‌کنیم که فصل تابستان را برای سفر به این روستا انتخاب کنید. با این حال هوای این روستایی ییلاقی حتی در شب‌های تابستان نیز خنک است و حتما باید لوازم گرمایشی مناسب به همراه داشته باشید.

 کردان روستایی قدیمی در اطراف تهران

اجاره ویلا در کردان

اگر ساکن پایتخت هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تعطیلات آخر هفته خود را در روستای کردان کرج بگذرانید. این روستای ییلاقی از آب و هوای دلپذیری برخوردار است و با طبیعت سرسبز و زیبای خود، خستگی یک هفته کاری را از تن شما به در خواهد کرد. یکی از جاذبه‌های دیدنی کردان، دهکده آرامش آن است.

این دهکده از بخش‌های مختلفی از جمله رستوران، کافی‌شاپ، حیات وحش، مجموعه ورزشی، مرکز اقامتی و... تشکیل شده است. به خصوص مجتمع ورزشی این مجموعه با نام دهکده ایثار امکانات ورزشی متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد؛ بنابراین شما می‌توانید از انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی مانند شنا، سونا، جکوزی، زمین فوتبال، زمین والیبال، دوچرخه‌سواری، بیلیارد، تیراندازی و... نهایت لذت را ببرید.

در قلب این دهکده، یک دریاچه مصنوعی وجود دارد که امکان ماهیگیری و قایق‌سواری را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. اگر می‌خواهید که خاطره‌ای به یادماندنی از سفر به کردان داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که با اجاره ویلا در کردان از آرامش و سکوت این منطقه استفاده کنید.

بازدید از میدان نقش جهان اصفهان با اجاره سوئیت در اصفهان

اصفهان از شهرهای پرجمعیت کشور عزیزمان ایران است که لقب نصف جهان را هم دارد. در سفر به اصفهان عقبه و تاریخ هزار ساله‌ی ایران را خواهید دید. از صنایع دستی آن تا آثار تاریخی و جاهای دیدنی‌اش همه می‌تواند برایتان تداعی از تاریخ ایران و آنچه در آن گذشته باشد.

یکی از جاذبه‌های دیدنی اصفهان، میدان نقش جهان است. این میدان باشکوه، بناهای تاریخی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است؛ بنابراین در سفر به اصفهان، بخشی از برنامه گشت و گذار خود را به بازدید از این میدان اختصاص دهید. در ضلع جنوبی این میدان، مسجد جامع عباسی قرار دارد که به مسجد شاه نیز شناخته می‌شود. این مسجد در زمان قدیم به عنوان محلی برای اجتماعات گسترده مردم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در ضلع شرقی این میدان، مسجد شیخ لطف‌الله قرار دارد که با کاشی‌کاری‌ها و تزیینات زیبای خود، هوش را از سر شما خواهد برد. عمارت عالی قاپو در غرب این میدان قرار گرفته است؛ یکی از شگفتی‌های معماری این بنا، ساخت آن بر پایه چوب است. بازتاب صدا در ورودی کاخ، تالار موسیقی، تالار پذیرایی و... از جمله زیبایی‌های برجسته این عمارت به شمار می‌آیند.

با اجاره سوئیت در اصفهان فرصت کافی خواهید داشت تا با خیالی آسوده از تمام جاذبه‌های گردشگری اصفهان دیدن کنید. در صورتی که وقت کافی برای اصفهان‌گردی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که با اجاره سوئیت در اصفهان یک روزه ارزان از تمامی قسمت‌های میدان نقش جهان دیدن کنید. این سوئیت‌ها از امکانات بسیار عالی برخوردار هستند و می‌توانند راحتی را برای شما به ارمغان بیاورند.

در ضلع شمالی این میدان، سر در قیصریه به چشم می‌خورد که از آن به عنوان دروازه ورودی به بازار سنتی استفاده می‌شود. دور میدان نقش جهان نیز پر از حجره‌های تاریخی است که صنایع دستی اصفهان در این حجره‌ها به فروش می‌رسند. این میدان تاریخی با جاذبه‌های دیدنی خود به اندازه کل اصفهان جاذبه‌ دارد؛ بنابراین ارزش این را دارد که برای بازدید از آن چند روزی وقت بگذارید.

زیبایی این میدان در شب به دلیل نورپردازی‌های بناهای تاریخی بسیار دیدنی است. پیاده‌روی در فضای فرح‌بخش میدان نقش جهان، مشاهده گل‌کاری‌های زیبای میدان نقش جهان و صدای فرح‌بخش آب فواره‌های بلند حوضچه‌های این میدان حس و حالی شگفت‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. درشکه‌سواری از دیگر تفریحات جذاب میدان نقش جهان است که چرخیدن با آن در محوطه این میدان خالی از لطف نیست.

بعد از یک روز گشت و گذار در میدان نقش جهان، شما می‌توانید غذاهای سنتی اصفهان را در کافه‌ها و رستوران‌های معروف اطراف این میدان امتحان کنید. دور تا دور این میدان زیبا، می‌توانید انواع خوراکی‌های خوشمزه مانند بستنی، دسر، باقلوا، فرنی و... را پیدا کنید.

برای ثبت تصاویر خاطره‌انگیز از این میدان باشکوه، حتما دوربین عکاسی به همراه داشته باشید تا بتوانید از همه‌ی سوژه‌های عالی این میدان عکاسی کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید