شغل‌هایی که همیشه تقاضا برای استخدام دارند

کدخبر: ۵۷۳۳۵۱
چه تازه اول راه برای ورود به بازار کار باشید و چه بخواهید شغل خود را تغییر دهید، انتخاب رشته و صنعتی که بالاترین میزان تقاضا را برای استخدام دارند، اولین و مهم‌ترین کاری است که برای رسیدن موفقیت باید انجام دهید.
شغل‌هایی که همیشه تقاضا برای استخدام دارند

تحقیق و بررسی، اصلی‌ترین کارِ شما برای انتخاب شغل پرتقاضا خواهد بود. آگاهی از سرعت رشد احتمالی یک رشته تحصیلی با نگاهی به روند رشد فارغ‌التحصیلان آن و همچنین، آگاهی از روند استخدام در مشاغل مختلف و میزان رشد آنها در آن شغل، می‌تواند به شما در دستیابی به سرنخ‌هایی عالی کمک کند. به صورت کلی، انتخاب شغل مناسب مستلزم سنجیدن آینده و حال است. اگر به دنبال شغلی بروید که میزان تقاضا برای آن زیاد است و یا اینکه آینده‌ی خوبی خواهد داشت، کاریابی را برای شما ساده‌تر می‌کند و فرصت‌های شغلی بسیاری را پیش روی شما خواهد گذاشت.

برای آگاهی از شغل‌های پرتقاضای بازار ایران، می‌توانید به خواندن این مقاله ادامه دهید. با نگاهی که به آگهی های موجود در سایت های کاریابی مانند ایران تلنت انداختیم، شغل‌های پرتقاضا را به‌دست آوردیم و می‌خواهیم آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.

این مشاغل در صنایع مختلف هستند، بنابراین می‌توانید از میان آنها شغلی را پیدا کنید که با علایق و مهارت‌های شما مطابقت داشته باشد. شش گروه شغلی که در حال حاضر بیشترین میزان تقاضا برای استخدام را دارند، عبارت‌اند از: فروش و خدمات پس از فروش، بازاریابی/تبلیغات/تحقیقات بازار و برندینگ، حسابداری/حسابرسی و بیمه، مهندسی/کنترل پروژه و مدیر پروژه، مهندسی/تولید و بهره برداری و در نهایت، فناوری اطلاعات/توسعه نرم‌افزار و برنامه نویسی.

پرتقاضاترین گروه شغلی: فروش و خدمات پس از فروش

با بررسی آگهی‌های استخدام و کاریابی در سایت ایران تلنت، به این نتیجه می‌رسیم که عناوین شغلی در حوزه فروش شامل کارشناس فروش، کارشناس خدمات پس از فروش و مدیر فروش، پرتکرارترین عناوین شغلی در آگهی‌های استخدامی بوده‌اند. این در حالی است که، عنوان شغلی نماینده علمی نیز که در صنعت داروسازی و سلامت کاربرد دارد، در میان پرتکرارترین عناوین شغلی آگهی‌های استخدامی در این گروه شغلی است.

آگهی‌های منتشرشده برای این گروه شغلی، به بیش از ۵۰۰ آگهی می‌رسد و یکی از مهم‌ترین دلایل برای این میزان تقاضا برای گروه فروش، وجود کالا و یا خدمات در هر شرکتی برای عرضه می‌باشد. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که انتشار آگهی‌های استخدام در حوزه فروش از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ حدود ۱۰ درصد رشد داشته باشد که سریع‌تر از میانگین دیگر مشاغل است.

بازاریابی و تبلیغات: همچنان در میان پرتکرارترین آگهی‌های استخدام

بازاریابی و تبلیغات همچنان در میان پرتکرارترین آگهی‌های استخدام

رده دوم از بیشترین میزان آگهی‌های استخدامی به گروه شغلی مارکتینگ و تبلیغات تعلق می‌گیرد. با بررسی آگهی‌های استخدام در سایت ایران تلنت، به این نتیجه می‌رسیم که عناوین شغلی در حوزه مارکتینگ و تبلیغات که بیشترین میزان تقاضا برای استخدام را دارند شامل کارشناس بازاریابی و مدیر بازاریابی می‌شود.

دنیای مارکتینگ و تبلیغات، یک دنیای رو به رشد است و طبق پیش‌بینی‌ها، در حوزه مارکتینگ باید تا سال 2026 حدود 10 درصد انتظار رشد را داشت. بنابراین، وجود بیش از ۵۰۰ آگهی استخدام در این گروه شغلی نشان از تقاضای بالای این مشاغل را می‌دهد.

حسابداری و حسابرسی: از الزامات هر کسب‌وکار

بخش مهمی از هر کسب‌وکاری و موفقیت آن به حسابرسی و حسابداری امور مالی گره خورده است. در واقع باید عنوان کرد که حضور حسابداران در هر کسب‌وکاری الزامی است و به همین دلیل است که یک کسب‌وکار نمی‌تواند بدون کمک حسابداران حرفه‌ای به کار خود ادامه دهد یا قادر به ارائه خدمات باشد. حسابداران نقش بسیار مهمی در امور اداری، حسابرسی، امور مربوط به مالیات و مشاوره مالی دارند. به همین خاطر، در میان آگهی‌های استخدام شرکت‌ها، بخشی به امور مالی خصوصا حسابداری اختصاص داده می‌شود.

با بررسی آگهی‌های استخدام در سایت ایران تلنت، به این نتیجه می‌رسیم که عنوان شغلی حسابدار هم در میان آگهی‌های استخدامی بسیار تکرار قرار دارد. در واقع شرکت‌های بسیاری در صنایع مختلف، آگهی‌های استخدام حسابدار دارند و این می‌تواند به کارجویان کمک کند تا مسیر شغلی‌ای را انتخاب کنند که استخدام در آن همیشه وجود دارد. مدیر مالی هم، از دیگر عناوین پرتکرار در آگهی‌های استخدامی گروه شغلی حسابداری در ایران تلنت است.

مهندسی و کنترل پروژه: رشته‌هایی بدون تاریخ انقضا

بررسی آگهی‌های استخدام در سایت ایران تلنت، نشان می‌دهد که گروه شغلی مهندسی و کنترل پروژه نیز در میان شش گروه شغلی پرتقاضا از سمت شرکت‌ها قرار دارد که عناوین شغلیِ پرتقاضا در آگهی‌های استخدامی این گروه شامل مدیر پروژه، کارشناس برنامه ریزی، هماهنگ کننده پروژه، مهندس مکانیک و مهندس برق می‌شوند.

وجود بیش از ۳۰۰ آگهی استخدام در این گروه شغلی نشان می‌دهد که هنوز هم تقاضا برای استخدام افراد در مدیریت پروژه و رشته‌های مهندسی وجود دارد و نمی‌توان برای این مشاغل تاریخ انقضا در نظر گرفت.

نرم‌افزار و برنامه نویسی: شغل‌های آینده‌دار

نرم‌افزار و برنامه نویسی شغل‌های آینده‌دار

با نگاهی به آگهی‌های استخدامی منتشرشده در ایران تلنت، متوجه سهم بالای مشاغل حوزه برنامه نویسی در این آگهی‌ها و تقاضای بالای شرکت‌ها برای استخدام برنامه نویسان در شاخه‌های مختلف شدیم. از شاخه‌های پرتقاضای برنامه نویسی در میان آگهی‌های استخدامی ایران تلنت، می‌توان به توسعه‌دهنده بک‌اِند، توسعه‌دهنده فول استک، توسعه‌دهنده وب، ادمین پایگاه داده و توسعه‌دهنده ارشد فرانت‌اِند اشاره کرد.

روند انتشار آگهی‌های استخدام برنامه نویس هم در ایران و هم در جهان، روند رو به رشدی است و به نظر می‌رسد که این روند به رشد خود ادامه نیز بدهد. با توجه به اینکه در آینده بسیاری از برنامه نویسان ارشد از کار خود بازنشسته می‌شوند و فناوری‌های نوظهور و جدید معرفی می‌شوند، جهان به برنامه نویسان متخصص نیاز دارد تا بتواند خود را با تغییرات جدید همگام نگه دارد.

سخن پایانی

برای انتخاب مسیر شغلی، حتما باید به میزان تقاضای هر شغل در زمان حال و آینده دقت کنید. بسیاری از مشاغل در آینده از بین خواهند رفت و مشاغل دیگری نیز، همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد. بررسی همین آگهی‌های استخدامی و همچنین میزان تقاضای مشاغل از سمت شرکت‌ها، به شما کمک خواهد کرد که بهترین مسیر را برای آینده خود انتخاب کنید.

منبع: irantalent.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید