آموزش استفاده از پلتفرم سوشال ترید اوپوفایننس + آموزش ثبت نام

کدخبر: ۵۸۲۷۱۱
پلتفرم سوشال ترید اپوفایننس، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به سیگنال‌های معاملاتی ارائه‌دهندگان دسترسی داشته‌باشند و به‌طور مستقیم از پنل کاربری خود، معاملات آن‌ها را مشاهده و کپی کنند.

 انجام معاملات سوشال ترید کار پیچیده‌ای است و نیاز به دقت کافی دارد. به‌همین دلیل قبل از هر چیزی، آموزش استفاده از پلتفرم سوشال ترید اوپوفایننس، در دستور کار سایت Opofinance قرار می‌گیرد.

پلتفرم سوشال ترید اوپوفایننس به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا مشخصات و تاریخچه معاملات یک سیگنال‌دهنده را مشاهده، استراتژی و نسبت ریسک به ریوارد او را ارزیابی و معاملات ارائه دهنده سیگنال را تنها با چند کلیک در حساب معاملاتی Opofinance خود کپی کنند. این پلتفرم مستقیماً به سرور Opofinance متصل است، بنابراین تراکنش‌های آن‌ها بدون تاخیر یا لغزش در حساب معاملاتی تریدرها کپی می‌شود.

کارگزاری اوپوفایننس

اقدامات لازم برای استفاده و آموزش استفاده از پلتفرم سوشال ترید اوپوفایننس

معامله‌گران در ابتدا باید یک حساب کاربری در کارگزاری اوپوفایننس ایجاد کنند و سپس برای انجام معاملات اجتماعی، از منوی موجود در پنل کاربری خود، وارد Social Trade شوند. معامله‌گران قبل از هر اقدامی باید آموزش استفاده از پلتفرم سوشال ترید اوپوفایننس را فرابگیرند.

آموزش پلتفرم سوشال ترید اپوفایننس و مراحل ثبت‌نام در پلتفرم سوشال ترید Opofinance

کاربران جدید، برای ثبت‌نام در این پلتفرم باید ابتدا به صفحه ثبت‌نام اوپو‌فایننس بروند و نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، کشور، ایمیل و تلفن همراه خود را وارد و پسوردی برای آن انتخاب کنند. پس از اینکه مراحل ثبت‌نام را انجام دادند، می‌توانند از پنل کاربری خود به قسمت سوشال ترید مراجعه کنند و این بخش را نیز مطابق مراحل زیر انجام دهند.

پنل کاربری

کاربران برای ثبت‌نام، می‌توانند مطابق تصویر زیر اقدام کنند

  • در این مرحله باید سرور حساب معاملاتی خود را انتخاب کنند.

  • نام‌کاربری و رمز عبور معامله‌گر برای فعال کردن سوشال ترید لازم است.

در صورت تمایل، می‌توانند ارائه دهنده‌ای را به‌عنوان راهنمای معاملاتی خود انتخاب و از معاملات وی کپی کنند. در این‌صورت باید درصدی از سود معاملات خود را به ارائه‌دهنده بدهند.

Provider

Provider چه چیزی را پیشنهاد می‌دهد؟

هر ارائه‌دهنده یا همان provider می‌تواند یک یا چند نوع پیشنهاد (offer) داشته‌باشد. هنگامی که یک معامله‌گر، ارائه‌دهنده‌ای را از لیست ثبت‌نام خود انتخاب می‌کند، ستون مخصوصی، جزئیات هر پیشنهاد را به وی نشان می‌دهد که به قرار ذیل است.

  • مشخصات کامل پیشنهاد offer

  • Performance fee یا همان کارمزدی که به provider تعلق می‌گیرد در قسمت مربوطه نشان داده می‌شود. این کارمزد همان درصد اشتراک سودی است که یک provider از معاملات موفقیت‌آمیز دریافت می‌کند. مثلاً اگر معامله‌گر از سیگنال‌ها و معاملات ارائه دهنده استفاده کند و ماهیانه 1000 دلار کسب سود کند، پیشنهاد 20 درصدی 200 دلار سود برای ارائه‌دهنده به همراه خواهد داشت.

  • Minimum balance یا حداقل موجودی، نشان می‌دهد که یک معامله‌گر، چقدر موجودی نیاز دارد تا از معاملات provider کپی کند. این مقدار توسط ارائه‌دهنده تعیین می‌شود. اگر ارائه دهنده حداقل مقدار را تعیین نکرده باشد، این عدد در قسمت پیشنهاد نمایش داده نمی‌شود.

تکمیل فرایند فعال‌سازی سوشال ترید

پس از اینکه معامله‌گر ثبت‌نام خود را تا مرحله قبل با موفقیت انجام داد، متن زیر را در مرحله بعدی مشاهده می‌کند. در این مرحله برای فعال‌سازی تراکنش‌ provider و شروع کپی، باید تنظیمات مورد نظر را برای کپی کردن تراکنش انجام دهد. این تنظیمات شامل موارد زیر است.

معامله‌گران در قسمت My Portfolio می‌توانند نمای کلی از حجم تراکنش ماهانه و سود ماهانه خود و همچنین وضعیت فعال و غیرفعال بودن اشتراک خود را مشاهده کنند.

فیلتر کپی تراکنش (Provider Filters)

Provider Filters یکی از ابزارهای موجود در پلتفرم سوشیال ترید است، که به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از فیلترهای مختلف، به‌صورت هوشمندانه و با رعایت ریسک مناسب به معاملات خود بپردازند. این فیلتر شامل موارد زیر می شود.

Direction: در این بخش، معامله‌گران تصمیم می‌گیرند که آیا:

  • گزینه All تمام معاملات provider را در دسترس قرار دهد یا خیر؟

  • فقط پیشنهادات buy

  • فقط معاملات sell

Minimum Lost: معامله‌گران می‌توانند تعیین کنند که معاملات کمتر از یک مقدار مشخص، در حساب کاربریشان کپی نشود.

Maximumm Lost: سرمایه‌گذاران می‌توانند تعیین کنند که تراکنش‌های بالاتر از مقدار مشخصی را در حسابشان کپی نمی‌کنند.

Subscription Strategy: تفاوت بین تراکنش‌های اصلی و کپی شده. این قسمت یکی از مهمترین تنظیمات پلتفرم سوشال ترید Opofinance است. سرمایه‌گذاران، بسته به استراتژی خود، می‌توانند یکی از چهار استراتژی را برای کپی کردن تراکنش‌های ارائه دهنده، انتخاب کنند:

  •  Autoscale (مقیاس خودکار)

  • Multipiy (ضریب)

  • Fixed (ثابت کردن)

  • Lost Proportion (نسبت از دست رفته)

تصحیح نهایی پارامترهای کپی (Correction)

بخش Correction، به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا برای سیستم معاملاتی خود، حداکثر تعداد معاملات باز را مشخص کنند. اگر حجم معامله در حساب معاملاتی، از این مقدار بیشتر شود، هیچ معامله جدیدی از provider کپی نمی‌شود. هر بار که تعداد معاملات باز، کاهش یابند، معاملات مجددا کپی می‌شوند.

مدیریت ریسک (Risk Management)

معامله‌گر در این قسمت می‌تواند حداکثر ریسک وارد بر سرمایه خود را مشخص کند و همچنین می‌تواند مشخص کند که با دریافت چه مقدار سود، از معامله خارج شود. در اینجا می‌تواند تنظیمات خودش را وارد کند.

نرخ ضرر عمومی (Total Loss Level)

اگر مجموع ضرر حساب معامله‌گر از این عدد بیشتر شود، اشتراک وی به‌صورت خودکار unsubscribe می‌شود.

Floating Loss Level

زمانی که ضرر حساب معامله‌گر، به این مقدار رسید، گزینه‌های موجود در قسمت Variable Loss Level را مشاهده خواهد کرد.

سود کل (Total Profit)

اشتراک معامله‌گر به میزان سود وی بستگی دارد. زمانی که کل سود حساب او، از مقدار مشخصی بیشتر شود، اشتراک وی به‌طور خودکار خاتمه می‌یابد.

اکنون همه چیز برای کپی تراکنش‌ها تنظیم شده است و معامله‌گر می‌تواند اشتراک معاملات اجتماعی Opofinance خود را فعال کند تا تراکنش‌های provider در آینده در حساب او کپی شود. برای فعال کردن آن، باید روی Action و سپس Activate کلیک کند.

در مرحله بعد معامله‌گر باید انتخاب کند که آیا معاملات فعلی provider را کپی می‌کند یا فقط تراکنش جدیدی باز می‌کند.

 کپی (Copy): معاملات آزاد ارائه دهنده با قیمت فعلی باز می‌شود.

نادیده گرفتن (Ignor): معاملات فعلی را باز نکند، فقط معاملات جدید را باز کند.

معامله گر چگونه می‌تواند اشتراک خود را تعلیق کند؟

برای تعلیق موقت اشتراک، می‌تواند گزینه Suspend را از منوی Actions انتخاب کند. معاملات باز معامله‌گر همچنان باز خواهد ماند ولی نمی‌تواند معاملات جدیدی را باز کند. معامله‌گر می‌تواند با انتخاب Unsubscribe اشتراک خود را لغو کند و دیگر provider مورد نظر را دنبال نکند.

در این مرحله، معامله‌گر باید انتخاب کند که آیا معاملات باز وجود دارد و آیا این معاملات باید باز یا بسته باقی بمانند. گزینه close تمام تراکنش‌های باز با این provider را در حساب معامله‌گر می‌بندد و گزینه keep آن‌ها را در حساب او باز نگه می‌دارد.

مبلغ مورد نیاز برای کار با پلتفرم سوشال ترید اپوفایننس

معامله‌گران برای اینکه بتوانند از پلتفرم سوشال ترید اوپوفایننس استفاده کنند، باید مبلغ ۲۰۰ دلار در حساب کاربری خود داشته‌باشند.

آموزش پلتفرم سوشال ترید اپوفایننس و ثبت‌نام به‌عنوان ارائه‌دهنده (provider)

اگر معامله‌گری بخواهد در این پلتفرم ثبت‌نام کند، باید در هنگام ثبت‌نام گزینه "Register as Provider" را انتخاب کند. سپس با پر کردن فرم مربوطه، می‌توانند مشخصات حساب معاملاتی زنده خود را تعیین کند و به‌عنوان ارائه دهنده مراحل ثبت‌نام را تکمیل کند.‌ همه مراحل ذکر شده، مستلزم این است که آموزش استفاده از پلتفرم سوشال ترید اوپوفایننس را به‌خوبی سپری کرده باشد.

سخن آخر

پلتفرم سوشال ترید opofinance یک پلتفرم معاملاتی است که به تریدرها، این امکان را می‌دهد تا با کپی کردن معاملات معامله‌گران برتر بازار، سود ببرند. تریدرها برای کار با آن، علاوه بر اینکه آموزش استفاده از پلتفرم سوشال ترید اوپوفایننس را سپری کرده‌اند، همچنین باید یک حساب سوشال ترید نیز ایجاد و مبلغ ۲۰۰ دلار را برای فعال کردن حساب خود واریز کنند. این نوع پلتفرم به تریدرها، این امکان را می‌دهد تا عملکرد گذشته و تاریخچه معامله‌گران برتر را ببینند و با کپی کردن معاملات آن‌ها سود بیشتری کسب کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی