استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران از صندوق سپر

کدخبر: ۵۸۳۷۵۹
صندوق درآمد ثابت «سپر» تحت مدیریت شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار، رکورد بیشترین ارزش دارایی تحت مدیریت از زمان شروع فعالیت تا به امروز را کسب کرد.
استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران از صندوق سپر

این صندوق از تیر ماه ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرد و با بازدهی ۸۳.۷۲ درصد، عملکرد قابل توجهی داشته است. در حال حاضر صندوق سپر با مدیریت حرفه‌ای توانست با جلب نظر سرمایه‌گذاران، بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت خود داشته باشد.

صندوق درآمد ثابت سپر با بازدهی موثر سالانه ۲۷.۲ درصد، به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن و کم ریسک محسوب می‌شود. از آنجایی که سود صندوق درآمد ثابت به صورت روزشمار محاسبه می‌شود، بازدهی بالاتری نسبت به بانک دارد.

اوراق این صندوق قابل خرید و فروش در بورس است و سهامداران در طول هفته از ساعت ۹ الی ۱۵ با جست‌وجوی نماد «سپر» از طریق سامانه معاملات آنلاین تمام کارگزاری‌ها اوراق آن را معامله کنند.

بازدهی صندوق درآمد ثابت سپر

بازدهی سالانه این صندوق ۲۵.۱۹ درصد، شش ماهه ۱۳.۶۲ درصد و ماهانه ۲.۰۱ درصد می‌باشد، بازدهی از ابتدای تاسیس نیز همانطور که اشاره کردیم ۸۳.۷۲ درصد بوده است.

صندوق درآمد ثابت سپر جزو صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که دوره تقسیم سود ندارد اما سود آن به صورت مرکب محاسبه می‌شود. به زبان ساده، سودها جمع می‌شود و در دوره بعدی علاوه بر اصل سرمایه به سودها نیز مجدد سود تعلق می‌گیرد. این نحوه محاسبه سود، عاملی است که جذابیت و بازدهی صندوق را افزایش می‌دهد.

سهامداران هر زمان که بخواهند می‌توانند اوراق صندوق خود را به فروش برسانند و به میزان روزهای سرمایه‌گذاری خود سود دریافت کنند. این در حالی است که بانک به صورت ماه‌شمار به سرمایه‌ها سود پرداخت می‌کند و در صورت برداشت‌ وجه زودتر از یک ماه سودی پرداخت نمی‌شود.

همان طور که بالاتر اشاره شد سود صندوق درآمد ثابت سپر به صورت روزشمار محاسبه می‌شود ولی بانک به سپرده‌های کوتاه مدت خود تنها ۵ درصد سود پرداخت می‌کند.

ترکیب دارایی صندوق سپر

سهامداران برای کاهش ریسک سبد سهامی خود از اوراق صندوق‌های درآمد ثابت استفاده می‌کنند؛ چرا که این صندوق‌ها باعث کاهش ریسک سرمایه‎‌گذاری می‌شوند. صندوق درآمد ثابت سپر برای سهامدارانی که به دنبال یک سرمایه‌گذاری کم ریسک هستند، جذابیت دارد.

نوع دارایی‌های صندوق یکی از عوامل کاهش ریسک آن است که شامل سهام، اوراق مشارکت، سپرده بانکی، وجه نقد، گواهی سپرده کالایی، پنج سهم با بیشترین وزن در پرتفوی سهام صندوق و ... می‌شود. تغییر در ترکیب دارایی صندوق به صلاحدید مدیر صندوق صورت می‌گیرد.

چرا صندوق درآمد ثابت بخریم؟

سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت یک گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال کسب درآمد ثابت و مطمئن از بازارهای مالی هستند، اما فرصت رصد مداوم بازارها را ندارند. این نوع صندوق سرمایه‌گذاری علاوه بر کم ریسک بودن مزایایی همچون مدیریت حرفه‌ای دارایی، نقدشوندگی بالا، عدم بلوکه شدن پول، سود بیشتر از بانک و بدون مالیات را دارد.

زمانی که بازارهای مالی ریزشی هستند، صندوق‌های درآمد ثابت مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند. همچنین با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، این صندوق فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری را فراهم کرده است.

چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

یک سرمایه‌گذار، باید ابتدا حساب سرمایه‌گذاری خود را در یکی از کارگزاری‌های بورس افتتاح کند. سپس با واریز مبلغ مورد نظر به حساب خود، می‌تواند از خرید و فروش اوراق صندوق درآمد ثابت سپر بهره‌مند شود.

جهت خرید اوراق باید نماد «سپر» را در کارگزاری خود جست‌وجو و همچون سهام آن را خریداری کنید. حداقل مبلغ برای خرید اوراق صندوق ۵۰۰ هزار تومان است.

قابل ذکر است، سرمایه‌گذارانی که در کارگزاری بیدار عضو هستند علاوه بر خرید آسان می‌توانند از یک واحد به بالا به صورت روزانه اوراق خود را به فروش برسانند. همچنین تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال به صورت روزانه در کمتر از ۲ دقیقه پول را به حساب بانکی خود منتقل کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه خرید و فروش و مزایای صندوق درآمد ثابت سپر می‌توانید با شماره ۹۱۰۷۸۱۳۲-۰۲۱ تماس حاصل نمایید و از مشاوره کارشناسان کارگزاری بیدار بهره‌مند شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید